tisdag 20 mars 2012

Utan blöja...

Efter middagen idag tog jag med mig barnen till SATS. De har barnpassning där. Tänkte att de borde fungera, de hade ju varandra :-) De gick riktigt bra. Båda två hade vart på strålande humör hela tiden. Tomas mötte upp oss där efter jobbet, så hade vi sällskap hem hela familjen. Väl hemma gjorde Tomas klar Felix för nattning, och jag tog hand om Ella. Efter att Ella druckit välling, och borstat tänderna skulle jag sätta på henne blöjan...
- Vill inte ha blöja.
- Ska du sova utan blöja? Då måste du gå upp och kissa på pottan om du blir kissnödig, sa jag
- jag ska det.
Egentligen har jag bara väntat på detta. Var ett tag sedan vi försökte sist. Ikväll prövar vi att göra som mormor ( min mamma) sagt att hon gjorde med oss när vi var små... Innan Tomas och jag går och lägger oss tar vi upp och sätter henne på pottan. Vägrar hon kissa då så sätter jag på blöjan. Får se hur natten blir. I morse hade hon blöja på sug, men den höll inte tätt. När Ella sa;
- Mamma jag kissade i din säng, och såg olycklig ut.
- ingen fara, du har blöja på dig, du kissade bara i blöjan
- Men de kom i sängen...
Mycket riktigt, blöjan hade läckt. Då är de bättre hon är utan blöja och går på toa när hon blir kissnödig...
Nu är det the dax. God kväll på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar