fredag 9 mars 2012

Överraskning.

Det blev dagis för Ella idag. När Felix och jag kom hem efter dagis-lämning la jag honom för att sova sin fm-vila. Det tog inte lång tid innan han somnade. Men inte så konstigt heller, då han vaknade redan vid kvart i sex i morse, och inte alls tänkte somna om. Medans han sov passade jag på att baka en sockerkaka med vanilj-fyllning. Skulle nämnligen ha min mamma-grupp här på fika, alla kunde inte. Men vi blev iallafall tre mammor och tre bebisar. Felix vaknade lagom tills de kom hit. Han sken upp som en sol när det kom folk hit. Han är nog lite trött på att "bara" umgås med mig, Tomas och storasyster som de har blivit hela denna veckan, eftersom Ella har vart sjuk. Hursom, det blir inte lugnt när vi ses nu med mamma-gruppen som det blev i början när barnen var mindre. Men vi han prata en hel del iallafall medans barnen lekte på golvet.
Hämtade Ella vid kl 15 som vanligt. När vi kom hem var det dax för Felix att sova sin em-vila. Medans han sov passade jag och Ella på att baka, men jag tänker inte nämna vad, för det är en överraskning till Tomas från mig och Ella. Men jag är ganska säker på att han kommer att uppskatta det :)

I morgon är planen Akallaby med en kompis till mig och hennes barn. Hoppas vädret visar sig från en bra sida också. I morgon kväll ska jag ut och äta med min bästa vän, Tomas jobbar så vi går inte ut förens vid 20-tiden. Men det ska bli så trevligt att träffas bara hon och jag, utan barn. Minns inte när vi gjorde det sist. Tror ärligt talat inte att vi har setts utan barn sedan jag blev gravid med Felix, så det är utan att överdriva 1 1/2 år sedan.

Ha en trevlig fredagskväll, och helg om jag inte hinner skriva något i helgen... Men det gör jag säkert :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar