fredag 2 mars 2012

Jobba

I morse blev vi väckte allihop av Felix strax före kl halv sju. Ella sov större delen av natten i vår säng. Så när jag gick upp för att ge Felix välling, då vaknade Ella och skrek när jag gick;
-Jag vill vara med dig mamma
Ja då vaknade Tomas också... Så var vi vakna hela familjen Jönsson. Strax efter kl 7 lämnade jag Tomas med barnen. För då skulle jag iväg till jobbet. På fm får jag ett telefonsamtal från Tomas...
-Är han alltid så här klängig? Jag får inte vara ifred någonting. Han vill bara vara med mig hela tiden...
Japp välkommen till min vardag. Är nog nyttig för Tomas. Felix är just nu inne i en ganska klängig period. Han vill vara nära någon hela tiden, men det går lika bra med Ella som med mig eller Tomas. Så på sätt och vis är det nästan lugnare när hon är hemma, för då kan de leka tillsammans. Annars vill han vara nära mig, eller Tómas hela tiden. Lämnar man rummet en snabbis för att gå på toa eller så, då kryper han efter och är ledsen.

För min del har det vart ganska skönt att jobba. FÅ komma hemifrån ett tag, och lämna över ansvaret till någon annan. Få äta lunch i lugn och ro, utan någon som hänger en i byxbenet, eller ropar på en. Kunna gå på toaletten utan att någon står och stampar utanför, eller ännu hellre följer med in på toaletten. Samtidigt så mysigt att få komma hem sedan och mötas av en stor kram av Ella, och ett stort leende från Felix. Missförstå mig inte. Jag trivs bra med livet som mammaledig. Men de är ganska skönt att få ett avbrott i mellanåt. Då uppskattar man det så mycket mer sedan...

Ikväll ska Tomas och jag lyxa till det med Räkor när barnen har somnat. Får se hur länge jag och Tomas orkar, innan vi somnar i soffan. Är knappast någon sovmorgon här nu längre. Felix vaknar i stortsett varje dag mellan kl 6-6.30. När han vaknar så pass tidigt så är det inte att tänka på att han ska sova bara 1 ggr / dag. Så det får vi nog vänta med någon månad eller så. Ha en trevlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar