måndag 19 mars 2012

Hemlagat / barnmatsburkar...?

Jag skulle gärna göra egen mat till Felix. De allra enklaste vore ju om han kunde äta samma som oss andra... Ikväll gjorde jag fisk med äggsås och potatis och ärtor. Mosade ihop lite till Felix, smakade på de... Helt ok. Men gillade Felix de... NEJ. han rynkade ögonbryna, såg missnöjd ut, och sedan spottade han ut det... Tacksamt... Ella däremot gillade det;
- jag gillar fisk och potatis.
Skönt att någon av barnen gillar maten. Värmde istället en barnmatsburk med " grönsakslasange" till Felix, och då gapar han, och inte spottar han ut något. Jag har prövat göra andra maträtter också. Men vår lilleman ratar allt. Burkmat ska de vara... Jajamen är väl bara att gilla läget, någongång kommer han börja äta vanlig mat, om inte annat så när han börjar på dagis i augusti ;-)

Idag har de snöat ute. Nu är jag så trött på snö. Nu vill jag ha vår. Men som tur är så låg inte snön kvar. Men de har blåst MASSOR. Felix och jag har haft en lugn dag inne. På em kom Lina över med kusin Alma. Trevligt med sällskap.
Nu är klockan halv sju, och de är fortfarande inte helt svart ute. Våren är iallafall på gång :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar