måndag 5 mars 2012

39,9

Natten gick väldigt smärtfritt med tanke på att Ella är sjuk. Felix sov hela natten i sin säng. Somnade vid kl 20 och sov till strax efter kl 7. Ella kom in till oss någongång under natten. Med tanke på att hon är sjuk så fick hon ligga kvar i vår säng (annars brukar Tomas följa med henne in till hennes säng) hon vaknade några gånger och ville snyta sig, och , eller dricka vatten. Men inget som störde vår nattsömn allt för mycket. Jag försökte hålla Ella och felix ifrån varandra, hoppas verkligen att han ska klara sig från detta. Men de gick inge vidare. Ella ville vara med Felix, och Felix följer Ella som en svans. Så att hålla dem isär gav jag upp rätt snabbt. Försökte ge Ella lite lunch vid lunch tid men det ville hon inte alls han. Men välling gick bra. Så hittills idag har hon druckit 2 flaskor välling. Problemet är att vi nu inte har någon välling kvar till henne hemma. Glömde köpa det igår när vi var och handlade. Tur då att Ella har världens bästa gudmor ( min syster) som lovat gå förbi en affär och handla de viktigaste åt oss, välling till Ella bla. Och sedan komma förbi här med det. Kan inte säga det nog många gånger.... TACK så jätte mycket för hjälpen älskade syster...
Tog tempen på Ella nyss... Den startade på 39 och tickade sedan upp till 39.9 innan den pep till att den var färdig. Just nu ligger hon i vår säng och vilar. Har inte somnat riktigt än. Men är nog inte omöjligt att hon gör det. Efter att Felix sovit sin fm vila var det faktiskt lättare att hålla syskon isär, och nu ville Ella tom att jag skulle stänga dörren in till vårt rum så hon får vara ifred från lille-bror... Åh jag hoppas verkligen att vi andra, och ffa Felix ska klara sig frånd detta.
Nu ska jag ta och äta lite lunch. Ha en härligt dag ute i solen, ni som kommer ut.... I morse var det frost ute, men nu ser det riktigt skönt ut ute. Vår termometer visar på 16 grader :) ( men då ligger ju den i direkt solsken )

1 kommentar:

  1. Klart jag hjälper till när jag kan! :) Det är en av alla fördelar med att vi bor nära varandra :) Håller tummarna för att Ella kryar på sig snabbt och att ni andra klarar er så vi kan träffas snart!

    SvaraRadera