lördag 17 mars 2012

Kroppkakor

Idag vaknade Felix strax före kl 7. Tog bara någon sekund från att jag hört Felix första protest så sätter sig Ella upp i sängen ( japp, som vanligt sov hon i vår säng) och säger sömndrucket;
-Bäj mig mamma....
Allt för att jag inte ska bära Felix före henne. Bär ut henne till soffan och sedan hämtar jag Felix. Så var dagen igång hos oss. Men själv har jag legat vaken och bara små slumrat sedan kl 6, så van att Felix vaknar då. Är som att jag har en inbyggd väckarklocka :-)

Igår var Ellas dagis stängt för planeringsdag. På fm gjorde vi inget speciellt. Felix sov som vanligt ett tag på fm. Efter lunch tog jag med mig båda barnen och åkte till öppna förskolan i Blackeberg, där mötte jag upp 2 mammor från " min nya mamma-grupp" Vid 14-tiden har de sångstund. Ella satt med ett tag, sedan hade hon inte ro att sitta stil med alla bebisar. Felix satt hos mig ett litet tag, sedan kröp han runt och "flirtade" med alla föräldrar, genom att avfyra sitt stora leende och krypa upp i knät på andra föräldrar. Lite svårt ibland att veta om folk tycker de är ok. Men de log tillbaka mot honom, och pratade lite med honom, så jag tog det som ett tecken på att de var ok.
Efter ÖF ( öppna förskolan) åkte jag hem och lämnade av Felix till Tomas ( Felix behövde sova). Sedan åkte Ella och jag upp till centrum. Ella hade tid hos frissan kl halv fyra. Hon satt jätte duktigt medans frisören klippte henne. Klippte bara topparna, så de blev inte någon jätte stor skillnad, men lite. Jag hade lovat Ella att vi skulle gå och fika på ett café efter att hon klippt sig. Så de gjorde vi, sedan handla lite mat, och sen hem till Tomas och Felix. Lek, bus och stoj hemma tills de var dax att sova. Båda barnen sov vid kl 20. Sedan dröjde det inte länge så sov även Tomas i soffan ;-)

Idag är de dax för kroppkakor hos mormor ( min mormor). Min morbror, hans fru, mina kusiner med respektive ( min ena kusin har även en son på 1 1/2 år) mina föräldrar, Mange ( min bror), Bobo, Lina och Alma. Tror vi blir 15-16 personer. Jag, Lina och Mange tänkte gå dit från oss. Är ca 1 mil. Tar nog drygt 2 timmar. Både Felix och Alma skulle behöva sova innan vi kommer till mormor. En promenad dit blir därför perfekt. Så får de sova i sina vagnar när vi går dit.

Ha en trevlig lördag allihop :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar