torsdag 8 mars 2012

6.19

Alldeles för tidigt, enl mig, att vakna. Men de tycker inte Felix. Så då var de bara att gå upp :-( Ella sov som vanligt i vår säng. Så de dröjde inte länge så kom Ella upp också. Så strax efter halv sju så är båda barnen vakna. Felix sitter på golvet och leker, och Ella ligger hos mig i soffan, jag skulle hellre ha sovit ett tag till. Allt efter kl 7 är för mig helt ok. Men innan sju är lite för tidigt tycker jag. Men inte mycket jag kan göra åt. Har Felix bestämt sig för att han vill gå upp, då är de bara att gilla läget. Tomas sover fortfarande. Jag fick lite sovmorgon igår, så idag är det hans tur. Problemet är bara att Ella är så mammig, så när hon märker att jag inte ligger kvar i sängen, då går hon också upp...

Idag är det dax för BVC- besök för 10 månaders koll och läkarbesök med Felix. Jag tror inte att han kommer ha gått upp så mycket sedan 8 månaders kontrollen. Han har nyligen vart sjuk, och då åt han Inge vidare. Men de återstår att se. Kl 14 ska vi vara där.

Ella mår bättre nu, men är fortfarande täppt i näsan och hostig. Igår visade termometern 37.2. Men är de feber? Lite förhöjt är de kanske. Jag har inte hunnit ta termometern på någon an barnen, med den nya tempen när de är friska. De vore en bra ide att göra. För då vet vi vad som INTE är feber. Idag är det tors, och Ella blir hemma från dagis i dag med. Är hon feberfri hela dagen så har jag fortfarande inte bestämt mig för hur vi gör med dagis i morgon???!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar