söndag 25 mars 2012

Roliga kommentarer

Att leva med en 3.5 åring är otroligt jobbigt och påfrestande ibland, men även väldigt roligt. De har så otroligt mycket kärlek att ge, bara de finns någon som vill ta emot den, och de finns de ju oftast. De pratar en massa. En vanlig dag kan vi få höra många roliga kommentarer från vår lilla 3.5 åring. Ena stunden är de väldigt förståndiga, och säger saker som låter väldigt "Lill-gammalt", för att i nästa stund uppföra sig som ett litet barn. Egentligen är de inte så stora. Många gånger när Ella får dessa raseri utbrott så skulle de kanske räcka om man satte sig ner och kramade om henne. Men som mamma/pappa är man inte heller mer än människa, och ibland är blir ( iallafall jag) riktigt arg på henne när hon får dessa utbrott. Tillbaka till de roliga kommentarerna man får höra. Tänkte ge några exempel på saker vi fått höra de senaste dagarna;
Igår när vi satt och åt frukost satt Tomas och jag och diskuterade någonting. Vi var inte helt överrens ang de vi diskuterade och de hördes nog på vårt tonläge, Ella lägger sin hand på mig och säger
- Nu lugnar ni ner er båda två.
Lät så otroligt gulligt. Vi kom av oss helt i vår diskussion och skrattade gott med Ella.

Innan frukosten idag så hade Tomas sagt åt Ella ang någonting, Ella springer då till mig och säger något i stil med
- mamma, vet du vad pappa sa, han sa att jag inte fick.... ( och så vad de nu var hon inte fick göra just då)
När vi senare sitter och äter frukost säger Tomas till Ella;
- Ella du är en skvallerbytta
- Nej, de är jag inte alls, då säger jag till mamma. Mamma vet du vad pappa sa, han sa att jag är en skvallerbytta.

Alldeles nyss höll Ella på och lekte "pajas" framför Tomas. Hon får inte riktigt den reaktion hon hade hoppats på av Tomas. Hon kommer då fram till mig och säger
- mamma, pappa skrattar inte åt mig, han bara tittar på mig.

Innan den här dagen är slut kommer vi säkert få höra flera roliga saker från vår 3.5 åring. Som sagt, de är bra underhållande att bo tillsammans med en 3.5 åring :-)

1 kommentar:

  1. Oj, oj, vad hon är härlig. Skratta gott när jag läste den sista :)

    SvaraRadera