tisdag 13 mars 2012

Sovmorgon

Igår vaknade jag först i vår familj. Vaknade vid halv åtta av ett sms. Jag har inget ljud på mobilen på natten. Men har vibrator på den. Struntsamna, för halv åtta med 2 små barn är ; SOVMORGON !!! Ella låg bredvid mig i sängen, hon kom in till oss strax före kl 6, men somnade om :-) När jag vaknade vid halv åtta smög jag in till Felix rum för att titta till honom. Men han sov så sött. Jag gick tillbaka och la mig i vår säng igen. Dröjde inte länge så vaknade Ella, och strax efter även Felix. Så kl 8 var hela familjen vaken. Tomas var ledig igår, och han vaknade ungefär samtidigt som Ella.

Efter att vi lämnat Ella på dagis så tog jag en promenad över till min syster. Felix somnade påvägen dit. Både Alma och Felix sov när jag kom till Lina, så vi hann prata och umgås utan att "passa" barnen ett tag. Felix vaknade först, och strax efter vaknade även Alma, och sedan var det fullt ös, tills de var dax att sova em-vilan. Då tog vi en promenad. Gick ner mot vattnet, och gick sedan ut med vattnet. Fick sådana otrolig vårkänslor, när solen värmde i ansiktet och att titta ut över vattnet, isen håller på att smältes bort, var öppet vatten på flera ställen :-) de blev en lång promenad. Över 2 timmar var vi ute och gick. När man är ute och går med min syster så blir de inga långsamma promenader, på kvällen var jag alldeles slut i benen, på ett väldigt skönt sätt :-) Våren är enligt mig den bästa årstiden, tätt följd av sommaren :-)

1 kommentar:

  1. Haha :) Lite tempo är bra att ha. Det var lite uppvärmning inför lördag! ;) Då måste vi ha lite tempo för att hinna fram :)

    SvaraRadera