torsdag 15 mars 2012

Ang P-bot...

Häromdagen skrev jag ett argt inlägg om en P-bot jag fått. Försökte få tag på min chef dagen efter för att diskutera denna med henne, men då satt hon i möte. Resten av dagen var jag upptagen, och idag på fm han jag inte heller ringa. Men när jag kollade telefonen efter lunch så hade jag ett meddelande från henne. Där hon sa ungefär;
- hörde att du sökt mig igår. Gissar att det handlar om P-biten. Du kan maila C på locum ang detta. Fler som har klagat på detta. Finns nämligen ingen skylt ang att personal tillstånd fodras. Men de ska sätta upp en skylt i veckan. Men maila C så ordnar hon så du ej behöver betala p-boten.
Kändes skönt. De 550 kr kan vi göra roligare saker för. Men till nästa gång jag ska jobba ( på tors) ska jag se till att ordna ett personal tillstånd...

Den här dagen började vid kvart över sex. Var Felix som vaknade först idag. Ella kom in till oss någongång inatt. Dröjde inte länge efter att jag lämnat den varma Goa sängen innan Ella märkte att jag var borta. Då ville inte hon heller sova längre. Sedan var det fullt ös här hemma innan vi gick till dagis. Efter dagislämning tog jag en promenad med en av mammorna från "min nya mamma-grupp"( den jag har med Felix) Felix somnade snabbt. Efter promenaden mötte vi upp några fler från den mamma-gruppen hemma hos en av mammorna. 4 av 5 var med. Trevlig dag med mycket bebis snack :-)

Syskon svartsjuka... Märkte inte så mycket av det när Felix var nyfödd. Men sen han började krypa har de kommit smygande. Lite från båda håll, och ffa på kvällen. Typiska kommentarer från Ella;
- visst kan bara en sitta i ditt knä!? ( Detta när hon sitter i mitt knä, och Felix står nedanför och skriker efter uppmärksamhet)
- Visst kan du bara bära en( även detta självklart när jag bär henne)
Hon kan även säga dessa kommentarer till Felix, då låter de ungefär;
-Felix du får inte plats i mammas knä, nu sitter jag här.
- Felix, mamma kan inte bära dig nu, hon kan bara bära en.
Lyfter jag upp Felix för att han är ledsen, då blir Ella ledsen och vill bli buren. Lyfter jag upp en ledsen Ella, då har jag en ledsen Felix som står på knä och drar i mitt byxben. Självklart är det inte alltid såhär. Imellanåt leker de riktigt fint ihop. Men dessa situationer dyker oftast upp när de börjar bli trötta, eller när jag är lite stressade och känner att tålamodet inte är på topp, ex när vi ska klä på oss för att gå till dagis...

Men nu har lugnet lagt sig här hemma. Båda barnen sover. Jag sitter i soffan, ska alldeles strax göra mig en kopp The. På återseende kära ni :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar