tisdag 6 mars 2012

Bättre?

Igår kvällnär jag tog tempen på Ella visade den 40 grader. Då hade hon sovit större delen av em/kväll, inget ville hon äta, ( inte så konstigt, hur hungrig är man med så hög feber?) inte ens välling ville hon ha på kvällen. Jag gav henne alvdeon på kvällen, la henne sedan i hennes säng vid halv sju, dröjde inte länge så sov hon igen. Kom som vanligt in till oss under natten, fick då stanna i vår säng. Då ville hon ligga och prata ett tag först, om att hon inte skulle gå till dagis i morgon för att hon var sjuk, att man får gå upp och leka när det är ljust ute mm. Men tillslut somnade hon om, vaknade till några gånger och ville ha vatten. Vaknade för morgonen vid halv åtta. Då visade termometern 37.3, lite skilland från igår kväll. Tror knappast att det är alvedonen som har värkan fortfarande, men än 12 timmar senare. Så nu hoppas jag att detta var snabbt övergående, och att febern inte kommer tillbaka under dagen. Just nu leker Ella och Felix. Ella bestämmer var och vad de ska leka, och Felix kryper efter. De värmer verkligen i moders hjärtat att se mina 2 små älsklingar ha så roligt tillsammans.

Även idag visar sig vädret från sin bästa sida. Strålande sol. Fast det är ganska kallt ute. Blir nog att vi får hålla oss inne idag också. Vill vara säker på att Ella mår bra innan vi ger oss ut. Så planen för denna fina dag är att jag ska frosta ur frysen. Har redan påbörjat de projektet. Frysen är tömd. Frysvarorna ligger i en frysväska som står på balkongen,( stor fördel att det är minusgrader ute) och isen håller på att smälta i frysen. Detta kommer nog gå fortare än jag trodde. En fördel med sådan liten frys.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar