torsdag 22 mars 2012

De gick Inge bra...

Strax efter kl 22 igår kom Ella ut från sitt rum och var ledsen... Jag lyfte upp henne och tänkte bära henne till toaletten... Men då var de försent märkte jag... Så medans jag tvättade av Ella, satte på ny pyjams, och blöja, så bytte Tomas lakan i hennes säng. Hon var ledsen efter detta, så de tog ett tag att få henne att somna om. Men tillslut somnade hon om, sov sedan i sin säng till ca halv sex, då kom hon in och la sig hos oss. Jag gick upp vid halv sju... Skulle jobba. Dröjde inte länge så var båda barnen också vakna...
På Ellas dagis bjöds de på fika idag vid hämtningen. Tanken var att Tomas skulle hämtat henne, och ta med sig Felix. Men när jag ringde hem vid 14- tiden var Felix jätte trött, och Tomas lät genom förkyld. En av fördelarna med att arbeta som Tim-vikarie, vilket jag gör nu när jag är mamma-ledig, är att jag kan avsluta dagen lite tidigare, bara jag är klar med mina arbetsuppifter. Ringde till Ellas dagis och förklarade situationen, och frågade om de var ok om jag hämtade Ella strax efter kl 15.
- javisst, du kan komma till halv fyra också, de är helt ok, var svaret jag fick.
Så jag gick från jobbet vid 15-tiden och gick sedan och hämtade Ella, och fick en trevlig fika på hennes dagis innan vi begav oss hemåt. Felix vaknade lagom till vi kom hem. Tomas var då alldeles blank i ögonen.... Feber, så när vi kom hem gick han och la sig i sängen och där är stackaren kvar än. Hoppas barnen och jag klarar oss...I morgon blir Tomas hemma från jobbet. Jag och Felix håller oss hemifrån medans Ella är på dagis. Dels för att slippa vara hemma i "sjukstugan" men även för att Tomas ska få lite lugn och ro och få vila upp sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar