tisdag 6 mars 2012

Bättre men inte bra...

Man ska inte ropa hej för tidigt, finns det väl något ordspråk som säger!?! Ella har vart MYCKET piggare idag än igår. Hon har absolut itne haft ro att ligga och vila. Hon har lekt med Felix, och lekt själv. Funderade nästan ett tag på att hon kanske trots allt skulle få gå till dagis i morgon. Vid s¨ådana tillfällen är det verkligen bra att ha en termometer som fungerar. För jag kunde inte riktigt avgöra genom att bara känna på henne om hon hade feber eller inte. Men det hade hon, inte lika hög som igår, 38.3 visade termometern nu. Inte jätte hög feber, men hursomhelst, så är det feber. Så nu blir hon hemma från dagis i morgon också, kanske även på tors. Är hon hemma på tors så kanske hon även får vara hemma på fre? Får se hur hon mår. Men i morgon blir hon iallafall hemma. Typiskt att hon ska bli sjuk en av Tomas långveckor. När han jobbar 7-19 varje dag utom ons och tors! Men som tur är så har Tomas begärt FL ( föräldraledigt) på söndag. Så det blir inte hela helgen själv iallafall...

Nu har jag precis lagt Felix. Han var JÄTTE trött. Vart vaken sedan strax efter kl 11 han osmnade nästan medans han drack vällingen. Ella ligger i vår säng och vilar. Så nu ska jag nog passa på att sätta mig och läsa min bok. Kanske tom hinner läsa ut den?! Hoppas på att Ella är feberfri i morgon, och att vi andra klarar oss. Snart är våren här, och då brukar de lugna ner sig med sjukdomar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar