lördag 21 januari 2012

Utan blöja...

Idag var Ella och jag på SATS och prövade deras barn gymnastik för 2-3 åringar. Jag blev besviken. Passet var för svårt för 2-3 åringar. Kändes mer anpassat för 4-5 åringar. Var säkert 10-12 st 2-3 åringar där, och ingen hängde med. Dessutom stör det mig att detta skulle kosta 1100 kr för 12 gånger. Jag betalar redan dyra pengar för att få träna där. Tycker då att de skulle kunna bjuda på detta.

På fm var vi " bara" hemma. Felix sov , jag höll på att fixa i köket, och Tomas höll på med tvätten. Jag var helt säker på att Ella lekte i sitt rum. Men icke. Plötsligt säger hon ;
- titta jag är ett spöke.
Hon har hittat min mascara ( ja hon har sett mig några gånger när jag sminkar mig ) och " målat sig " En del hade faktiskt hamnat på ögon fransarna, men en hel del var runt ögonen. Tog kort på detta. Ska försöka komma i håg att lägga upp de i morgon.

Felix fortsätter att äta dåligt. Mat tar han bara några få skedar. Men gröt äter han. Så de blir nog att backa ett steg och ge honom gröt till middag, och mat endast till lunch. Iallafall försöka få honom att äta mat till lunch. Nu ikväll drack han lite mer än 1/2 flaskan med välling. Vägrade sedan ta mer. Kan då tro att han är mätt?! Men när jag erbjuder honom bröstet för amningen då äter han gärna...

Ella däremot äter välling utan problem. Kvällsrutinerna med Ella ser ungefär lika ut varje kväll . Ca 19.30 får hon en flaska välling, efter det borstar jag eller Tomas hennes tänder. Efter de går hon på toa och kissar och efter de sätter vi på blöjan, följer sedan med henne till hennes säng och säger godnatt. Men ikväll när de var dax att sätta på blöjan säger hon ;
- Jag vill inte ha blöja, vill sova i trosor.
Vi har tänkt länge att de är dax att försöka, men inte riktigt vågat och så länge hon inte själv sagt något så har vi fortsatt med blöja. Men nu sa hon alltså väldig tydligt att hon INTE ville ha blöja. Spännande att se hur detta går :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar