måndag 30 januari 2012

> -10

Jag har aldrig riktigt lärt mig dessa tecken, kan bara inte lära mig vilket som är vad?! < ,>. har för mig att de är något med en mun, hungrig mun. Åt de hållet munnen är "öppen" står de mindre talet. Ex; > 8= mindre än 8. < 8 = mer än 8. Men nu handlade de om ett minus tal, och då är de väl lägre ju högre siffran än? Vilket svammel, har ni fortsatt läsa vad jag skriver? Förstår ni vad jag menar? Knappt jag själv förstår vad jag tänker eller skriver nu. Men kan lät bli så kl 3 på natten. Tankarna är inte som klarast då. Vad de ska stå i rubriken är mer än - 10. Ni som är duktiga på sånt här, är de de jag skrivit? Hursomhelst, i slutet på denna vecka och början på nästa ska de tydligen bli mer än 10 minus ute. Tror att de någon dag tom kunde bli ner mot minus 18.... Jag gillar vintern och en sån vinterdag som denna dag var, strålande sol och ca 3 -4 minus är härligt. Men när temperaturen börjar krypa ner mot minus 10 och ännu mer då är de inte lika trevligt... Kommer knappt våga gå ut. Rädd för att de ska bli för kallt för Felix. Ella vill med all säkerhet inte heller vara ute särskilt länge då.
Frågan är varför jag ligger i sängen och funderar på sånt här kl 3 på natten? Felix vaknade strax efter kl 2 och skrek. Jag gick in dit, gav honom nappen och gick ut igen. Vill verkligen försöka få ett slut på natt amningen. Av erfarenhet vet jag att han kan vara tyst i upp till tio min utan att ha somnat. Har hänt flera gånger att jag precis somnat in när han sätter igång att skrika igen. De är lite små jobbigt att bli väckt flera gånger, då är de bättre att försöka hålla sig vaken lite längre. Mycket riktigt, han var tyst i ca 10 min, sedan började han skrika. Jag gick in till honom igen. Tog upp honom och vaggade honom ett tag i famnen, han tystnade ganska omgående när jag tog upp honom. Började skrika igen när jag la ner honom. Jag satte i nappen och gick tillbaka till min säng. Han tystnade rätt snabbt. Nu visar kl 3.11, han har nu vart tyst i ca 20 min, så nu sover han nog. Ska smyga mig in dit och se om han sover.... De fungerade, nu låg han på mage och sov så sött. Nog bäst att jag försöker somna om. Vet aldrig när han vaknar igen. Men för denna gång fungerade det. Ledsen för de svamliga inlägget, men de fick iallafall tiden att gå. Natti nattii

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar