torsdag 12 januari 2012

Leklandet.

Efter att ha haft en toppen natt( den jag skrev om ) har vi haft två mycket sämre nätter. Första natten var det Ella som krånglade. Så sov Felix jätte bra, han vaknade första gången vid kl 5, men Ella däremot vaknade flera gånger och skrek. Tror nästan att det är "nattskräck" som hon hade tidigare i höstas. Natten till idag sov Ella bättre, men då vaknade Felix 3-4 ggr. Han drack inte så bra med välling igårkväll, och jag var inte hemma på kvällen, kom hem vid kvart i åtta, så jag hade kunnat amma honom då. Men då hade Tomas redan lagt honom. Första " passest sov han rätt ok. Vaknade första gången vid 12, efter de vaknade hanungefär 1.30, 03, 04, då var jag ganska trött på att behöva vakna, så då gjorde jag en flaska välling, som han först ratade, då ammade jag lite, och sedan tog han nappflaskan ett tag, så det blev lite amning och lite välling, han drack inte upp all ävlling blev nog ca 1 dl. Men efter det sov han till strax efter kl 08. Nu på kvällen drack han upp nästan all välling, ( ca 2.5 dl ) så nu hoppas vi på en bättre natt med båda barnen.

Efter dagis idag var Tomas hemma med Felix och jag och Ella åkte till ett lekland här i närheten tillsammans med en kompis och hennes dotter. De var lyckat. Tror det roligaste var att hoppa på studsmattan. Vi åt middag där. Var hemma strax före kl 19 då hann Ella berätta för pappa vad hon gjort innan de var dax för välling och sova. Just nu ligger båda barnen i sina sängar. Men ingen av de sover än. Är förhoppningsvis bara en tidsfråga innan båda två sover gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar