måndag 16 januari 2012

Sempers/ Nestles!?

Så hade jag börjat slappna av vad de gäller Felix och hans välling drickande. Då får vi självklart ett bakslag:-( han har hittills fått Nestles majsvälling. I förra veckan köpte jag ny välling då den vi hade hemma höll på att ta slut. Men då hade de inte Nestles majsvälling, däremot hade de sempers majsvälling. Kan väl inte spela någon roll? Igår tog vi de sista av Nestles välling. Så dagens välling görs på Sempers majsvälling. Efter att i en dryg veckas tid ha druckit välling utan problem så tvärvägrade han idag :-( gick inte alls. Efter att ha försökt ett tag gav jag upp och ammade honom istället, och då åt han snällt... Frågan är nu varför han plötsligt vägrade? De orsaker jag kan tänka mig är;
- Han ville helt enkelt inte ha just idag, men i morgon kommer de gå lika bra som vanligt.
- De är skillnad i smaken på Nestles och Sempers välling, och Felix gillar helt enkelt inte Sempers majsvälling!
- De var bara tur att han drack välling under förra veckan, nu kommer de dröja LÄNGE innan han dricker välling igen :-(
- Han äter sämre överlag nu, för att han är lite förkyld?
Kanske är de en kombination av allt?! Eller så finns de helt enkelt ingen förklaring. Förmodligen kommer iallafall denna natt absolut inte bli lika bra som de nätter som gått. I morgon blir de att åka till COOP och köpa Nestles majsvälling...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar