måndag 16 januari 2012

Dålig uppdatering...

Tuff helg, som vanligt när Tomas jobbar. Natten till lör var riktigt jobbig. Tur att jag har mina föräldrar så nära. En snabb nödsamtal till mamma:
- natten har vart jätte jobbig, måste få sova en natt. Kan Ella komma över till er i em och sova hos er?
Inga problem, fm tog vi oss igenom, även fast mitt tålamod inte var på topp, och några små utbrott från min 3-åring. Som tur var sov Felix. Efter lunch ( blev sen lunch) åkte vi över till min syster. Tog sedan en promenad och mötte upp min kära mamma och lämnade av Ella till henne. Jag stannade sedan hos min syster tills de var dax för Felix att sova. Han vaknade till 2 ggr på kvällen, så jag förberedde mig för en jobbig natt. Men sedan sov han till runt kl 05, åt och somnade om, och sov till kl 9 :) WOW. De behövde jag verkligen.

På söndagen åkte jag över till mamma o pappa för att hämta Ella. Vi blev kvar där på middag. Båda barnen somnade i bilen påväg hem. Natten var helt ok. Felix vaknade 1 ggr och ammade, självklart vaknar Ella samtidigt osm jag sitter och ammar Felix i hans rum. Jag hör hur hon tassar in i vårt rum, när hon ser att inte jag är där, smyger hon in i Felix rum där jag sitter och ammar. Ropar på Tomas som kommer och hämtar henne, och följer med in till hennes rum. Sedan sover de bägge två där till strax efter kl 08. Så ännu en helt ok natt.

Ella sa igår
- Mamma kisset känns varmt
För att vara på den säkra sidan lämnade jag i morse in ett urinprov på VC, samt bokade en läkartid till em. Vid 14-tiden ringer de från dagis och säger att Ella har feber. Jag går dit och hämtar henne. Både personalen och jag är tveksamma till om hon verkligen har feber, för hon ser inte längre febrig ut, och hon leker bra ute. Men det går mycket på dagis nu så här efter jul. Bara på Ellas avdelning var det 11 barn sjuka, alltså mer än halva gruppen. Så hon får nog vara hemma i morgon för säkerhetsskull, får se hur de utvecklar sig. Urinprovet som jag lämnade in var negativt. Alltså blankt, ingen urinvägsinfektion. Skönt de iallafall :)

Nu är det snart dax att äta middag här. Ska försöka bli bättre på att uppdatera. Ha en trevlig kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar