måndag 9 januari 2012

BVC

Jag gav upp i natt. Vid halv ett gick jag in och ammade honom. Efter de somnade han om, och sov till 5, wow. Synd bara att jag inte fick sova hela den tiden. Först kom Ella in och hämtade Tomas, någon timme senare var hon tillbaka igen:
- Vill sova med dig mamma.
Men de är ingen bra ide. För då kommer hon säkert vakna nästa gång jag går upp för att amma Felix. Så jag bar in henne till hennes rum igen och la henne bredvid en sovandes pappa:-) Fast han vaknade när Ella la sig bredvid honom. 5 var de som sagt dax för amning igen, strax före 7 var de amning igen. Men han somnade faktiskt om efter de och sov till strax efter kl 8. Ella vaknade vid halv åtta. Också en fördel med att Felix har eget rum. Slipper han bli väckt av sin storasyster:-)

Idag var första dagen på dagis för Ella efter jul ledigheten. Lämningen gick bra. Medans Ella var på dagis hann Jag träna, Felix lämnade jag in på barnpassningen på SATS. Sedan lunch med 2 " mamma vänner" blev en snabb lunch för vi skulle till BVC;
Felix väger nu 7885 gr och är 71 cm lång. Vikten är fortfarande lite under medel, längden är precis på medel. Han växer bra vår pojk.

Em/ kvällen har rullat på bra. Felix sov till runt kl 17. Efter de har båda barnen skött sig exemplariskt. Medans jag fixade i köket satt de tillsammans på golvet och lekte med samma leksaker. Såg så sött ut, och jag börjar ana hur det kan komma bli om något år eller så, när de kan leka mer med varandra.

Ikväll drack Felix ca 1 1/2 dl välling. De går bättre och bättre. Efter de var han inte alls intresserade av att amma. Somnade sedan utan några protester. Se om mängden välling gör någon skillnad på hur länge han sover innan de är sax för första nattamningen.

Nu sover båda barnen, och Tomas har somnat i soffan. Jag ska nog gå och lägga mig, läsa en bok. Detta är verkligen en av de största fördelarna med att Felix har fått eget rum.

God natt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar