söndag 29 januari 2012

Snöänglar och glitter

Så var ännu en jobbhelg för Tomas över. Nu kommer han vara ledig 3 helger i rad, så han jobbar inte helg förens i slutet på februari. Känns skönt att veta. En kort sammanfattning av helgen;
Lördag: vi åkte över till min syster. Blev en promenad på em. Felix och Alma sov i sina vagnar, och Ella satt snällt i sin pulka. Blev en längre promenad än vad som var tänkt. Jag trodde verkligen inte att Elka skulle vara så nöjd att sitta i pulkan. Vi åkte hem lagom så jag hann hem och laga middag till mig och Ella. Senare på kvällen kom min bästa vän över. Tyvärr träffas vi inte så ofta nuförtiden. Satt i soffan och snackade hela kvällen. Barnen sov och Tomas satt vid datorn.
Natten blev Inge vidare, Felix vaknade redan vid 2-tiden, ammade, och sedan tog de lång tid att få honom att somna om. Strax efter 4 var jag uppe igen. Strax efter kl 6 kom Ella in till oss, hon fick då ligga kvar i vår säng. Jag kände mig allt annat än pigg när Felix vaknade och skrek strax efter kl 8. Ja, jag vet att de finns de som har de sämre. Men jag längtar verkligen efter att det ska bli mer regel än undantag att han sover hela nätter...
Söndag; har vi vart över hos mina föräldrar. Felix sov i 2 omgångar idag. 1 ggr på fm och 1 ggr på em. Båda dessa tillfällen gick vi ut, så Ella fick leka i snön, åka pulka, och göra snöänglar
- mamma snön glittrar, sa Ella lyckligt när solen reflekterade i snön så de glittrade. Har verkligen varit en toppen dag som avslutades med Tacos tillsammans med mina föräldrar och syskon och syskonbarn/guddotter.
Nu sitter jag i soffan och ska alldeles strax ta och krypa ner i sängen. God natt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar