lördag 7 januari 2012

Nu är glada julen slut....

Än så länge har ingen annan blivit sjuk, och Ella har inte kräkts något mer sedan inatt. Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas att vi andra klara oss. Magsjuka är inte roligt.

Idag åkte granen ut, lite tråkigt för den var fortfarande fin, och barrade inte allt särskilt mycket, dessutom lyser de upp så fint. Men idag åkte den iallafall ut. Ella frågade vi skull göra med granen,
-Den ska jag lämna till tomten, sa Tomas
När Tomas var iväg och lämade granen i grovsoprummet ( som det stod på HEBAS hemsida att man skulle göra) så frågade Ella mig;
-Mamma, var bor tomten då?
- DE får du fråga pappa när han kommer tillbaka.
Men de glönde hon att göra för Tomas som hade köpt en film till Ella när han var iväg upp till centrum tidigare idag sa att tomten hade lämnat en julklapp till Ella som han glömde lämna på julafton. Då glömde Ella fråga var tomten bodde :)

I samband med att vi städade ut julen så städade vi resten av lägenheten också. Passade då på att rensa ur ur de rummet som Felix ska få och flyttade in hans spjälsäng där... Får se hur de går. Kanske blir det ingen skillnad, han vaknar lika ofta ändå, eller så sover han riktigt bra, då han inte störs av oss, eller också sover han sämre än någonsin, och i såfall flyttar vi tillbaka honom in till oss ett tag. Men de är värd ett försök. Vore så skönt att kunna sluta amma på nätterna. Jag ammar bara kvällar och nätter nu, kvällarna kan jag fortsätta med, men det skulle vara skönt om han kan somna även utan att amma, så att jag inte är låst till hemmet, eller iallafall till Felix på kvällarna. Om han kunde lära sig att ta nappflaskan så skulle de bli mycket lättare, hittills har det inte gått så jätte bra med den biten :)

Nu ska jag gå och sätta mig i soffan ett tag, med resten av min familj innan det är dax att lägga barnen. Ha en trevlig kväll på er alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar