onsdag 4 januari 2012

Strl 68

Felix har just nu strl 68 i kläder. Har tagit fram en del av Ellas gamla kläder i strl 68. Bl.a. Ett par Hello Kitty jeans. Drar mig verkligen för att sätta på Felix dem. Så de har legat bredvid skötbordet. Nu på morgonen såg Ella ;
- åh vad fina. Dem vill jag ha, säger Ella.
- De är för små för dig. Svarar jag.
Men låter henne pröva. Hon kommer inte tro mig förens hon sett/ märkt själv att de är för små. Gissa min förvåning när Elka utbrister;
- Titta mamma, jag kan ha dem.
Mycket riktigt, självklart är de för korta, slutar strax under knäna. Men bortsett från de så sitter de perfekt:-) blir nog till att sätta på ett par strumpbyxor under, så kan hon ha dem :-)

Jag la Felix för att sova för lite mer än 1 timme sedan. Först skrek han, men var nog inte mer än 1 minut. Efter ett litet tag gick jag och tittade till honom. Då sov han.... På mage. Var likadant igår kväll. Han verkar gilla att sova på mage, precis som kusin Alma. Egentligen är rekomendationerna, att de ska sova på rygg. Men om han är stor nog att själv vända sig på mage, så kan han helt säkert vrida huvudet när de behövs.

Nu ska jag passa på att ta hand om disken medans Felix sover och Ella leker snällt i sitt rum. Flera gånger nu på fm har Ella sagt ;
- mamma jag vill åka till någon kompis
- vilken kompis då? Frågar jag
- jag vet inte, svara Ella. Vad heter den där tjejen?
- vilken tjej?
- jag vet inte.
Inte lätt. Jag gissar att hon menar flickan hon lekte med igår. Jag var på em över hos em i min mamma-grupp. Hon har en flicka på 3 1/2 som Ella lekte med. Nej nog nu, måste fixa lite här hemma. Ev åker jag och barnen över till mormor och morfar i em.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar