tisdag 24 januari 2012

Hoppsan, en liten olycka

Ella har nu sovit utan blöja i 3 nätter. De 2 första nätterna gick bra. Men nu går tvättmaskinen :-) Ella kom upp strax före kl 8. Då höll jag på att byta blöja på Felix. Böjde mig ner för att krama om Ella. Märkte då att hennes natt linne var blött. Så även sängen. Jag gissar att detta hände på morgonen. Tomas sov i Ellas säng, han gick upp vid halv sex. Han borde ju ha märkt om de var blött i sängen då?! Prövar i natt igen utan blöja ( om Ella vill). Kissar hon i sängen igen så kanske vi får gå tillbaka till blöja på natten ett tag. Jajamen, en dag i taget.

Felix äter fortfarande dåligt när de kommer till mat. Men gröt gillar han. Välling dricker han heller inte så mycket av. Ca 1/2 flaska har de blivit de senaste kvällarna. Men trots de har han sovit bättre än tidigare. Vaknar i snitt 1 ggr / natt. Brukar vara någongång mellan 3-5. Eftersom han inte äter så bra på dagarna så ammar jag honom när han vaknar på nätterna.

Innan jul sa jag till min mamma att jag trodde att Felix skulle börja krypa innan januari. Nu har han inte så många dagar på sig. Han är väldigt nära, så de är absolut inte omöjligt. En vecka ca har han på sig. Han ålar sig fram, och han försöker resa sig mot möbler och dyl. Än så länge kommer han bara upp på knäna, men även de är nog en tidsfråga :-) nu ska jag göra lite lunch till honom får se om han äter något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar