måndag 2 januari 2012

Mor och dotter dag.

Idag har Ella och jag haft en riktigt mysdag bara hon och jag. Vi åkte hemifrån runt halv elva, då åkte vi till simhallen. De har en liten äventyrsdel där för barn mellan 0-7 år. Var jätte roligt att se Ella. Hon tyckte verkligen att det var ( som hon själv säger) supersuper roligt. Hon åkte kana, sprang runt. När hon började bli blå om läpparna så gick vi upp. Vi satte oss i bastun ett tag för att värma oss. Var 2 barn till i Ellas ålder i bastun med sina mammor. Efter simhallen gick vi till Mcdonalds i Vällingby. Vi var inte ensamma där heller. Men lyckades tillslut hitta ett bord. Även jag som just nu jobbar för att gå ner i vikt unnade mig en hamburgare, men inga pommesfrites. Och tro det eller ej. Blev inte allt för mycket kalorier av den måltiden. När vi satt där frågade jag Ella vad som vart roligast idag. " Att äta hamburgare" svarade Ella. Men när jag frågade henne i bilen påväg hem igen,¨så var det badet som hade vart roligast. Har haft en toppen dag med min dotter idag. När vi kom hem var det dax att lägga Felix för att sova middag.

Natten som gick var mycket bättre än natten innan. Men Felix vaknar fortfarande flera gånger /natt. Igår kväll lyckades jag få i honom ca 1/2 dl välling :) Men sedan var det stopp, amma däremot, de gjorde han gärna, detta var vid 23-tiden. Lade honom sedan i hans säng, och där sov han sedan till strax före kl 04, efter de blev han kvar i min säng. Tomas hade då sedan några timmar tillbaka flyttat över till Ellas säng.

Efter jul när alla julsakerna är nere i förrådet igen ska vi göra ordning i Felix rum. Ska pröva om han sover bättre om han har eget rum?! Om det inte går bättre, är det bara att flytta tillbaka hans säng till vårt rum igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar