söndag 31 maj 2009

Hemma igen...

efter en veckas jätte trevlig semester hos Ellas farmor och farfar. Flyget lyfte vid 21.20 ca. Så vi fick hela dagen tillsammans med farmor och farfar innan vi skulle åka. Tror att det uppskattades från alla :=) Åt kinamat till lunch GOTT. Vid sju tiden sa vi hejdå och gick på tåget mot flygplatsen. Incheckningen tog av någon anledning väldigt lång tid. Så vi kom inte upp till taxfreen förrns strax efter åtta. Boarding var vid 20.30 så jag gick och bytte på Ella medans Tomas gick till taxfreen. Så tyvärr blev det ingen taxfree för mig. När det var dax för att planet att luyfta försökte jag amma Ella. Gick hyfsat. Hon skrek litegrann, svårt att komma till ro. Men tillslut så lugnade hon sig och ammade. Vi hade sån tur så det satt ingen bredvid oss så vi hade tre sätten. SÅ vi la Ella mellan oss på ett sätte så fick hon sova där. Hon sov gott hela resan, men vaknade när vi skulle gå av planet vid 02 i natt. Inte ville hon somna om heller. Hon låg bara i min famn och log. Jag var helt säker på att hon skulle somna om i bilen. Men icke. Min bror och min mamma kom och hämtade oss på arlanda, de kunde inte riktigt dölja sin glädje över att Ella var vaken så de fick pussa och krama lite på henne. Vi åkte sedan hem och lämnade av mamma och min bror i Viksjö. Pappa låg och sov, men när han hörde att Ella var vaken så vaknade han till och kom ut och sa hej. När Tomas, Ella och jag kom hem var klockan strax efter tre. Försökte lägga Ella i hennes säng för att hon skulle sova, men det gick inte alls... Hon bara skrek. Så jag tog upp henne till vår säng och ammade henne. Då somnade hon. Tomas flyttade sedan över henne till henne säng. Hon sov till runt halv nio i morse. Nu sover hon igen i sin vagn på balkongen.

I em ska vi över till mormor o morfar ( Ellas mormor o morfar ) och grilla. Blir nog ett bad för Ella också. Kan tänka att mormor och morfar blivit sugan på att få bada med Ella när de sett korten från Spanien när hon badade i sin pool där :=)

Nu ska jag ta och försöka hinna packa upp innan Ella vaknar igen...

1 kommentar:

  1. hej hej... tid för att träffas nån dag??? Inte bara för fantan utan för en kaffe eller nåt oxå! =) Skönt att d gick bra hem oxå! =) Hör av dig... kramar //Marie & Noel

    SvaraRadera