måndag 25 maj 2009

Ellaoch Eddy mm

Ellas farmor och farfar har en hund som heter Eddy. I börjar tyckte Ella att han var otroligt läskig. Men redan i går framåt kvällen så gick det mycket bättre. Eddy gav Ella en liten puss på örat och Ella log stort.




Självklart så lämnas aldrig Ella och Eddy själva. Eddy kan vara hur snäll som helst, men själv med min dotter får han inte vara. Men bra vänner kommer de säkert att bli.

I går kväll ammade jag Ella som sista mål. Hon var fortfarande vaken när Tomas flyttade över henne till hennes säng. Men efter lite prat, absolut inget skrik så sov hon. Sov sedan hela natten ända fram till halv åtta. Jag vaknade före henne, händer inte varje dag :=) Ikväll tänkte vi pröva att ge henne välling som sista mål och se om hon somnar lika snällt på det. Förhoppningen är att farfar och farmor ska kunna vara själva med henne en kväll så att Tomas och jag kan gå ut och äta själva. Blir första gången sedan Ella föddes. Så hoppas att det fungerar bra ikväll.


Idag tog vi en promenad på fm:


På em fick Ella pröva sin nya pool som vi köpt åt henne. Hon gillade det. Blev riktigt arg när vi tog upp henne.





Men det var nog blandning av trötthet och ilska. Tomas och jag tog en promenad med Ella i vagnen. Vi hann inte gå långt innan hon sov så gott. Nu har hon precis vaknat och sitter ute med pappa, farfar och farmor. Hoppas verkligen att hon ska somna snällt sen på vällingen.
Nu ska jag gå ut och umgås lite me de andra. Skriver mer när jag hinner. Kram på er alla.

3 kommentarer:

  1. Men så himla mysigt ni verkar ha det!!!! Är lite avis på er :) Imorgon ska vi gå och träna men det är trist utan er!
    Hoppas det gått bra med kvällsvällingen och att ni fått en kväll på tumanhand :)
    KRAM från Linda

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det ser ut! Badkorten är ju ljuvliga!

    Hoppas det gick bra med vällingen i går!

    SvaraRadera
  3. Åh så mysigt ni verkar ha det, inte alls avis... ;P hoppas hon tar vällingen och somnar snällt så ni kan gå ut och mysa på restaurang, det kan behövas! =)

    Kramar

    SvaraRadera