torsdag 21 maj 2009

bakslag

Det sista jag skrev igår var " Hoppas att hon sover lite längre i morgonbitti" Hm ja det hade ju vart skönt. Vaknade alldeles yrvaken av att hon skrek. Min första tanke var att det fortfarande var mörkt ute, hm, det brukar det inte vara när hon vaknar... Tittar på min digitala klockradio på nattduksbordet. De röda siffrorna visar: 01.20. Mitt i natten, vad är nu detta, sen Ella var ca 2-3 månader har hon sovit hela nätterna. I början innebar att sova hela nätterna att hon vaknade första gången omkring kl halv fem, fem detta blev med tiden senare och senare, nu brukar hon vakna första gången vid 06 - 07 någongång. Så jag blev ärligt talat ganska förvånad när hon väckte mig vid den tiden, tänkte först att hon nog skulle somna om. Men icke. Så jag tar upp henne ur sängen. Då kommer det en ordentlig rap. Var säkert den tänkte jag och la tillbaka henne i sängen... Inte populärt. Upp igen. Håller henne i famnen. SÅ fort jag tar upp henne så slutar hon skrika. Men jag lyckas itne få henne att somna om. Vill helst inte amma henne på natten, rädd för att det då ska bli en vana så att hon fortsätter att vakna på nätterna. Men när jag vid den tiden på natten stod mellan att fortsätta stå ett bra tag till med henne i famnen och hoppas på att hon skulle somna om, eller att helt enkel ge upp och amma henne, då jag faktiskt kan sova samtidigt och hon säkert kommer att somna så föll valet på att ammma, och hon somnade då om. När Ella vaknade så satt Tomas fortfarande uppe och spelade vid datorn. Vid den tiden, om han ändå är vaken, så kunde jag inte rå för att jag kände mig lite irriterad på honom. Kunde inte han som ändå var vaken ta henne då?! Fast å andra sidan kanske han inte heller hade lyckats få henne att somna. Kanske bara var amning som gällde?! Han satt ju med sina hörlurar på så han sa att han inte hörde henne när hon skrek... Jaja, hursom hon somnade ju om när jag ammade henne, fast ärligt talat så tror ajg inte att hon vaknade för att honvar hungrig med tanke på hurmycket hon åt i går kväll. Tror snarare bara att amningen verkigen fick henne att komma ner i varv igen. Sen sov hon iallafall till kl 07. Försökte lägga henne i sängen igen strax efter tio, då hon fått gröt och amning. Men det gick inte alls. Så Tomas tog med henne i vagnen nu när han skulle upp till centrum och handla, kan ju hoppas att hon somnar i vagnen....

Idag ska vi åka över till mina föräldrar och hämta den vagnen som vi ska ha med oss till Spanien. Ikväll kommer Tomas bror över. Vi ska fira tomas i förskott, han fyller år i morgon, men då jobbar han... Nu måste jag ta och göra mig i ordning. Ifall Ella inte har somnat när de komemr tillbaka så åker vi nog till mina föräldrar på en gång :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar