onsdag 27 maj 2009

Tips på vaggvisor?!?!

Det gick inte... Ella ville inte alls dricka välling hos farmor. Försökte ett tag. Men tillslut tog jag över och då gick det, mammig, ja en anning. Sen ville hon inte komma till ro riktigt i sängen heller. Så jag fick sjunga för henne. Kom bara på en vaggvisa; " När trollmor har lagt det 11 små trollen" Så här går den: " När trollmor har lagt de 11 små trollen och bundit fast dem i svansen, då sjunger hon sakta för 11 små trollen de vackrste ord hon känner, åh ajajajaj buff, åh ajajajaj buff, åh ajajajaj buff buff åh ajajajaj buff " Den är som sagt inte så lång. Inte nöjde sig Ella med att jag sjöng den en gång heller, slutade jag sjunga så började hon protestera ( skrika ) efter ett litet tag. Så då var det bara att börja sjunga igen, och då blev hon tyst. Sjöng den säkert 15 - 20 gånger innan hon somnade. I går kväll blev det välling som sista mål igen. Då prövade Tomas att ge henne, och hon tog flaskan, drack upp all välling och sedan la han henne i sängen. Inte heller då kunde hon komma till ro. SÅ åter igen fick jag sjunga " trollmor" 15 - 20 gånger, men sen somnade hon så snällt. Tidigare kvällar när honinte somnat på en gång efter vällingen så har jag tagit upp henne och ammat henne. Men igår hade jag druckit ett glas vin ( mm de var gott) så då ville jag inte amma henne. När hon väl har somnat så sover hon bra. I morse vaknade hon vid tjugo i åtta. Känns helt ok. Men det känns lite tråkigt att sjunga samma visa om och om igen, vore skönt att kunna växla mellan 2 - 3 stycken. Någon som har något förslag?! När vi kommer hem ska vi ta och köpa en skiva med barn sånger som vi kan sätta på på låg volym i sovrummet när hon ska sova... Kanske kan fungera, eller också är det just min underbara sångröst hon vill höra :=) Jag sammanfattning; Tomas och jag har inte kommit ut på någon middag på tu man hand än. Kan hoppas att vi ska komma iväg. Annars skulle vi kunna gå ut efter att hon har somnat.

Igår blev det bad i poolen igen. Hon verkar trivas bra i den. Runt poolen satt jag, pappa, farfar och farmor och njöt av att se vårt underbara barn / barnbarn ha så roligt i vattnet.

Idag ska vi gå på marknad, kanske kan hitta något fint till Ella.
Vi har tappat bort hennes fina solglasögon. Har letat överallt utan att hitta dem någonstans. Får väl köpa nya när vi kommer tillbaka till Sverige annars. Bra att ha när hon ska följa med i mormor och morfars båt i sommar. Blir starkt ljus från vattnet.

Nu är det snart dax för lite lunch för Ella. Hinner jag lite senare så ska jag lägga upp lite nya bilder.

1 kommentar:

  1. Mailade en visa på din mail. Det gick inte att få in den här som en kommentar.
    KL

    SvaraRadera