söndag 10 maj 2009

Mammig

Vår lilla tjej är nu riktigt mammig. Många gånger duger bara jag. Ofta går det bra med Tomas tills hon ser mig, då protesterar hon. Jag kan ju inte gärna gå och bära på henne hela dagarna, även fast det nog är vad hon helst av allt skulle vilja...

Hennes förkylning är borta nu. Så nu äter hon med god aptit igen. I morgon ska vi till BVC och väga henne. Spännaden att se vad som hänt. Hon har säkert inte gått förbi 7 kg än. Men jag hoppas att hon börjar närma sig...

Hon börjar vakna tidigare och tidigare nu. I morse vaknade hon vid kvart över sex. Jag trodde då att hon skulle somna om när jag hade ammat henne, men icke. Hon var vaken till ca kl 9 då jag ammade henne igen, då somnade hon och sov till strax före kl 11. Efter det har hon bara sovit ca 45 -50 min medans hon ammade. Hon sover mindre och mindre och är vaken mer och mer. Men hon är ju ändå 7 månader nu. Hon behöver inte sova lika mycket nu som när hon var mindre.

Nu ska vi alldeles strax bada jag och Ella. Tomas sitter bredvid, han vill inte bada med henne förens han är helt frisk. Efter badet blir det amning och förhoppnignsvis somnar hon lia snällt som vanligt. Kan ju hoppas att hon sover lite längre än till sex, eller att hon åtminstone somnar om efter att jag ammat henne i morgon bitti....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar