måndag 11 maj 2009

BVC

Idag började vi dagen med att gå på den öppna mottagningen på BVC för att väga och mäta Ella. Äntligen har det hänt lite med hennes vikt, är nog gröten som har gjort sitt :=)
Vikt: 6855 gr och 70 cm lång. Hon har gått upp ca 0.5 kg på 5 veckor. Sist vi vägde henne på 6 månaders kontrollen så vägde hon 6365 gr. Senaste tre månaderna så har hon bara gått upp ca 200 gr / månad. Men nu börjar det öka... Vi hann inte mer än utanför dörren på BVC så sov Ella. Då hade hon vart vaken sen kl 7 ca. Och vid ca kl 11 sov hon igen. Jag som har klagat på att jag tycker att hon sovit sämre på dagarna sista tiden, tog tom upp det på BVC. Nu är kl 14 och hon sover fortfarande... 3 timmars sömn. Kan hoppas att hon kan sova en kortis senare på em sen. För hon lär bli väldigt trött och grinig om hon sedan är vaken fram till kl 21... Men det återstår att se. När hon vaknar ska hon få lite lunch. Lite purè.

Ikväll kommer Tomas bror över ett tag. Vi tänkte grilla på balkongen ( elgrill ). Nu ska jag lägga mig i soffan med min bok, ( " Låt den rätte komma in " ) Hinner nog inte läsa så mycket innan vår lilla prinsessa vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar