fredag 15 maj 2009

framsteg

Igår kväll somnade hon som sagt snällt utan amning. Sov till strax före kl 07. Amning, blöjbyte, tog sedan in babygymet och ställde det mellan mig och Tomas i sängen så fick hon ligga där och leka lite medans vi slumrade ett tag till. Vid tio-tiden var det dax för mat igen. Tomas prövade då att ge henne välling blandat med ersättning ( tips från BVC-sköterskan efterson ersättningen är lite sötare än välling ) Vi hade nog inte så stora förhoppningar iallafall, har ju prövat att ge henne ersättning förrut som hon ratat. Men så förvånade vi blev, både jag och Tomas när hon glatt sög i sig allt i nappflaskan, men jag hade inte gjort i ordning så mycket efersom jag inte trodde att hon skulle ta den, så när nappflaskan var tom ammade jag henne också. Äntligen har vår lilla tjej lärt sig äta ur nappflaska. Hoppas verkligen att det inte var en engång företeelse.

Nu ska jag och Ella åka in till stan och träffa två andra mammor. Ska bli trevligt. Ikväll ska Ella och jag över till Camilla. ( Camilla är en av mammorna som ska med till stan ) Min syster kommer också med till Camilla ikväll, ska bli trevligt.

Har funderat fram och tillbaka på detta med Tupperware. Har tackat ja. Men tror att jag kommer dra mig ur det. Visst nu tar Ella flaska, och det går att få henne att sova på gröt, utan amning. Men känner då att om jag ska åka iväg någon kväll utan Ella så vill jag själv bestämma vad jag ska göra, kanske gå på bio, eller åka över till någon kompis, inte att en kväll i veckan som jag ska åka iväg på tupperware fösäljning. Nej jag ska ta och ringa henne och avboka, kommer säkert bli irriterad, men det får jag ta :=)

Nu måste jag gå så jag hinenr med tåget.

2 kommentarer:

  1. Smart resonerat om TW.
    Så himla bra att E har fattat grejen med flaskan nu :)... blev jätteglad när jag läste det...
    Vad ska ni göra i stan, RIX FM? En kompis jobbar där ikväll. Vi har tränat idag och nu lagar jag räkpaj... kramelikram Linda å Signy

    SvaraRadera
  2. ps glömde en sak ;
    Det finns 14639 kvinnor som har förnamnet Ella. Av dessa har 10613 namnet Ella som tilltalsnamn.
    Det finns 1 man som har förnamnet Ella. Källa SCB.

    SvaraRadera