söndag 24 maj 2009

Hos farmor och farfar.

Igår bar det av till farmor och farfar ( Ellas farmor o farfar) i Spanien. Vi fick skjuts till Arlanda av mina föräldrar, ( tack så mycket :=) ) När vi checkat in allt bagaget fick Ella sitta i bärselen hos Tomas


Tror hon trivdes rätt bra där :=) Tiden gick fort på Arlanda. Plötsligt var klockan tre. Halv fyra skulle vi gå ombord på planet och innan dess skulle vi hinna ge Ella gröt och byta på henne... Men vi hann, vi var nog bland de sista som gick ombord. Vid starten ammade jag Ella. Gick jätte bra, hela resan gick bra, hon var vaken större delen av resan. Somnade till en snabbis mellan 19 och 19.30 då jag ammade henne. Landningen gick också bra, trots att hon inte ville amma hela tiden så inte protesterade hon. Vi tog tåget från flygplatsen hem till farmor och farfar. Ella somnade på vägen i sin vagn, väl framme sen så flyttade vi henne ill hennes säng och hon fortsatte sova. Sov till 05 i morse. Då ammade jag henne och sedan fick hon ligga kvar i min säng, vi sov till runt halv nio. Då fick farmor och farfar träffa henne vaken också. Vilka leenden de fick av henne :=) Innan det var dax för dagens promenad fick Ella sin lunch; favvo rätten, nudlar med skinka i tomatsås, nammi, och mango med banan till efterrätt, mums. Hon fick även smaka lite fil med blåbärs sylt det var också riktigt populärt. Sedan var det dax för promenad Det dröjde inte länge innan Ella somnade.



Tror hon gillar sin nya vagn. Vi gick till en fin park som ligger i närheten av där farmor o farfar bor.


Nu har vi precis ätit lunch och Ella har fått välling. Nu är förhoppning att hon ska komma till ro och sova ett litet tag. Prövade att lägga henne i hennes säng. Men det gick inte alls. Så nu ska Tomas och jag ta en promenad med Ella i vagnen och hoppas på att hon somnar...







2 kommentarer:

  1. Ha en fortsatt bra vecka. Kul att det går så bra. Fortsätt skriv i bloggen, vi följer er.
    KL

    SvaraRadera
  2. Jag blev alldeles betuttad i bilden på Ella, sovande i vagnen. TL(MF)

    SvaraRadera