måndag 18 maj 2009

Sammanfattning av helgen.






På kvällen åkte jag och Ella över till Camilla. Min syster kom med också. Tomas stanande hemma, bjöd över en komips hit. Tobbe Camillas sambo ( Jills pappa ) var inte hemma, annars hade nog Tomas också följa med.

Lördagen bar det av in till stan igen, med Camilla och Jill. Tomas åkte över till sin bror. Camilla och jag tog bussen ( lata vi är ) till djurgården. Fast det tog ett tag innan vi kom på någon buss. För det första var bussarna fulla och att då försöka tryca in två barnvagnar går inte. Så till slut tog vi en buss som gick till djurgårdsbron och därifrån gick vi en liten bit. Sedan lbev det picknik i det gröna. Strålande sol var det. Ella fick ligga på några filtar på gräset, verkade hon tycke om




I går var vi över hos Ellas mormor o morfar ( mina föräldrar ) och firade Tomas i förskott, han fyller 32 på fredag. Men då jobbar han och till helgen åker vi till Spanien. Vi grillade. Ella hade på sig en ny klänning som hon fått av morfar.



Idag blir det nog en relativt lugn dag. Är inget höjdar väder ute. Ella vaknade vid sex i morse, samtidigt som Tomas gick hemifrån. Ammade och bytte blöja försökte sen lägga henne i hennes säng. Men de var inte populärt, så då hämtade jag hennes gym och ställde det i mitten av sängen så fick hon ligga och leka ett tag. Men dröjde inte länge innan hon började protesterade, prövade då att amma henne igen, då blev hon nöjd, åt lite och sedan somnade hon och sov i ca 1 timme, vaknade igen vid kl 08, tog tillbaka gymet till sängen så låg och lekte, på bättre humör än innan :=) Jag passade på att läsa lite i min bok medans hon lekte. ( " 28 timmar på ett dygn, en karriärsmammas dagbok" riktigt bra) Gick upp vid halv tio. Prövade att ge Ella majsvälling istället för havrevälling som hon fått tidigare ( är havrevällingen som jag blandat med ersättning) gick jätte bra, behövde inte ens blanda med ersättning. Kanske ska ta och pröva att ge henne havrevälling utan ersättning se om det går, annars blir det nog till att köpa majsvälling. Nu är klockan ungefär tjugo över elva och Ella har sovit sedan ca tjugo i elva. Ska försöka få lite gjort här innan hon vaknar igen. :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar