måndag 11 maj 2009

Gott recept

Fick ett gott recept på taco paj av en kompis. Jag försöker nu bli av med de sista grav kg, innan jag blev gravid så lyckades jag gå ner en del med GI. Så nu försöker jag mig på en light variant av detta. Men hur som, pajen var riktigt god :=)


Pajskal
4 ägg

1 dl grädde
2 msk smör
Smält smöret i pajformen i ugn i 225 grader. Vispa ihop stanningen och grädde till torr yta med ordentlig färg.

Pajinnehåll
400 g kötfärs
1 krossad vitlöksklyfta
1 msk tomatpurè
2 msk tacokrydda ( helst glutamatfri )
1/2 dl vatten
helverade körsbärstomater
skivade lökringar
2 dl riven ost
1 dl grädde
1/2 dl creme fraiche

Bryn färsen med vitlö och kryddor i smör. Tillsätt vatten och låt puttra tills vätskan kokat in. Riv osten och blanda med grädde och cremfraiche strö ut köttfärsenröran på pajbotten, och fördela tomat och lök ¨på toppen. Häll oströran överst och grädda i 10 - 15 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar