torsdag 14 maj 2009

Somna utan att amma?!

Jag brukar alltid amma Ella precis innan hon ska sova. Brukar vara runt halv nio nio. Oftast så somnar hon till medans jag ammar henne och sedan brukar det vara hyfsat smidigt att flytta över henne till hennes säng så sover hon för natten. Himla mysigt slut på dagen. Fast det gör att jag blir väldigt låst. Kunde ju vara mysigt om vi kunde ordna barnvakt till Ella någongång och gå på bio eller dyl jag och Tomas. Så nu ikväll prövade jag att amma henne tidigare ( ca 18 - 19 någongång) och sedan gav jag henne gröt vid halv nio. Efter gröten la jag henne i sängen och hoppas att hon ska somna själv... Än så länge ( ca 30 minuter senare ) har hon inte protesterat någonting. Vågar knappt gå dit och titta... Tänk om det fungerar.... Vad skönt... och lite sorgligt. Fast jag komemr nog inte sluta att kvälls amma riktigt än. Kan använda oss av gröt som sista om det är något jag vill göra på kvällen. Men är jag hemma så ammar jag nog gärna.... Återkommer snart, måste bara kolla om hon sover.....
Hon sover, inte en protest har hon givit i från sig... Hoppas hon kommer att sova lugnt i natt nu. Hm, undrar vem som kommer att sakna amningen mest, hon eller jag :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar