måndag 1 juni 2009

En härlig sommar dag

I går var vi hemma hos mormor o morfar. Ella fick bada i sin nya pool som de köpt till henne.




Idag har Ella och jag vart vid kaanan badet tillsammans med Camilla och Jill, Jill är nu drygt 3 månader. Jag tog årets första dopp. var riktigt skönt. Ella fick också känna på vattnet, men hon uppskattade det inte alls. Hon fick ligga på filten i skuggan. Hon hade på sig nya kläder som vi köpte i Spanien.
Ella och jag var hemma strax efter kl 18, då hade Tomas började med maten. Blev grillad fläskfile med hemagjord potatis sallad, var gott. Ikväll är tanken att Tomas ska ge Ella välling och att han sedan ska försöka natta henne. Sedan vi började med vällingen på kvällen så har hon inte somnat riktigt lika snällt som tidigare. Jag har fått sitta kvar inne hos henne och sjunga godnatt visor. Men det kan ju inte bara vara jag som kan natta henne. Så ikväll ska Tomas försöka. Har svårt att se honom sitta och sjunga, men han får väl försäka hitta ett eget sätt. Kanske läsa ur boken han har skrivit. Räcker kanske att hon hör någons röst för att hon ska somna... Hoppas att det fungerar....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar