söndag 7 juni 2009

Sammanfattning av helgen.

Ska passa på att försöka skriva lite nu innan Ella vaknar. I morse vaknade hon vid halv åtta. Då fick hon gröt och lite amning. Somnade igen efter lite lek strax efter kl 10. Nu är klockan halv tolv, så snart vaknar hon nog igen.

I fredags var Ella och jag och hälsa på Camilla och Jill. Promenarade dit trota att vädret inte var på topp. Regnskyddet på vagnen, och jag hade på mig min nya regn jacka :=)Vi gick hem också på em, men då hade det slutat regna och solen tittade fram ett litet tag. Men särskilt varmt var det inte. Jag passade på att förtidsrösta. Inte var det lätt. Tycker inte att något partie är bra rakt igenom, men men tillslut bestämde jag mig iallafall för ett partie. Efter det gick vi och mötte upp Ellas gammel mormor i vällingby centrum så följde hon med hem till oss och åt middag. Tomas var ute med jobbet. Vi hade en riktigt trevlig kväll. Gammel mormor lyser verkligen upp när hon får vara med sitt barnbarnsbarn.

Igår lördag kom Ellas mormor över vid halv elva för att passa Ella när jag tränade. Vi la Ella i vagnen. När vi var framme vid SATS där jag skulle träna så sov Ella. Mormor tog en promenad med Ella medans jag tränade. När jag tränat klart vid halv ett så sov Ella fortfarande. Men vaknade drygt 10 minuter senare. Då fick Ella sin lunch och sedan åkte vi hem till mormor och morfar. Tog en promenad på em så att Ella skulle somna i vagnen och det gjorde hon så snällt. På kvällen kom ett par kompisar till mamma o pappa över. De ska få sitt första barnbarn i början av augusti. Vid halv nio fick Ella sin välling och sedan somnade hon så snällt i sin säng här utan att jag behövde sjunga före henne. Satte på en CD-skiva med Astrid Lindgrens filmvisor på. Inga skrik alls. Hoppas att detta fortsätter :=)

Tomas jobbar hela helgen så Ella och jag stannar kvar hos mormor o morfar över helgen. Mormor har tagit ut flextid på måndag så vi stannar til dess. Tomas ska träffa en kompis på måndag.

Idag ska vi umgås med mormor, morfar och morbror. Ev kommer även moster över i em / kväll och äter middag med oss. Ella och jag sover kvar här en natt till. Tänkte försöka och låta mormor försöka ge natta henne ikväll. ge henne vällingen och sedan lägga henne. Hoppas att det fungerar :=) Om det är dåligt väder nästa helg så är planen att mormor o morfar ska vara barnvakt åt Ella så ska jag och Tomas gå på bio. Men är det kanon väder kanske det blir en tur med båten istället :=)

Det är fortfarande tyst inne från där Ella ligger och sover. Men ska titta till henne nu. Snart borde det vara dax att vakna. Snart dax för lite lunch, jag har börjat dra ner mer o mer på amningen nu. Som det ser ut nu så ammar jag henne; efter gröten på morgonen, till mellanmål och efter middagen. Men hon får bara från ena bröstet varje gång. Så nu dröjer det nog inte så länge innan jag inte har någon mjölk kvar. Blandade känslor inför detta.... Men men sånt är livet, kan ju inte amma henne hela livet : =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar