fredag 26 juni 2009

mammaträffar och bad.

I går var det lunch och en trevlig eftermiddag med alla trevliga mammor i mammagruppen. Riktigt trevligt. Roligt att se hur alla barnen utvecklats och växt sen vi sågs första gången på BVC en eftermiddag i januari, då var den yngsta strax över 2 månader och den äldsta var strax över 3 månader.







Dessa kort är från igår när vi var hemma hos Maria. Många barn och mycket leksaker :=) Avlutade dagen ute på vår balkong tillsammans med Tomas. Trevligt avslut på en trevlig dag.

Idag var jag nere i badet tillsammans med min syster och Camilla. Blev både bad och sol trots att våra kära bebisar var vakna större delen av tiden vid badet. Men någon av oss satt alltid kvar med barnen. Vid tre tiden kom Bobo ( systers pojkvän) och plockade upp henne och lämnade av Tomas. Lina ( min syster ) skulle hjälpa pappa att flytta deras båt till en annan verkstad så att den kanske kan bli färdig till deras semester. Den har vart inlämnad i snart en månad ( tror jag ) men inte mycket har hänt för att laga den... Kan bara hoppas att det går fortare nu. Tomas, jag och Camilla tog sedan en promenad ( självklart var barnen med i sina vagnar ) till Hässelby, Camilla för att komma hem, och Tomas, jag och Ella skulle hälsa på en arbetskamrat som har flyttat in i huset bredvid Camilla och Tobbe. Vi var någ kvar där i ca 1 1/2 timme. När vi ändå var där i krokarna så blev det att vi sedan gick upp till Camilla och Tobbe, blev pizza till middag hemma hos dem :=) Vi blev kvar där och tittade på fotbollen som ju tyvärr slutade med förlust för Sverige. Efter matchen tog vi en promenad hem, Ella somnade i vagnen, och nu sover hon så sött i sin säng... Vilket jag förhoppnignsvis också gör om inte allt för länge.


I morgon ska vi åka ut till Värmdö och titta på huset som Tomas bror at lagt ett bud på. Får se om vi även hälsar på Tomas farbror och hans kusin, det får Tomas bestämma. På kvällen ska jag ut och äta med min kära vän som numera bor uppe i Härnösand men som är nere och hälsar på i Sthlm över helgen. Första gången ( bortsett från i tisdags men då var jag ju bara nere i parken nedanför vår lägenhet ) som Tomas kommer att vara själv med Ella...


Ska bara lägga in lite bilder från denna vecka innna jag går och lägger mig :=)






2 kommentarer:

  1. Vilka härliga och mysiga dagar och gulliga bilder.
    KL

    SvaraRadera
  2. Tihi...Ella är för söt när hon fixar med sin tunga..hhee...

    SvaraRadera