söndag 14 juni 2009

bakslag och magsjuka...

I går kväll kom mina föräldrar och syskon över på middag. De skulle sedan passa Ella när jag och Tomas skulle gå på bio. Jag gav Ella välling innan vi gick. Gick bra. La henne sen i sängen, hon log mot mig när jag lade ner henne. När Tomas och jag gick hade hon inte somnat än. Men hon var tyst. Jag ringde hem oc pratade med mamma precis innan vi skulle gå in på bion. Ella hade börjat skrika bara en kort stund efter att vi hade gått, mamma hade tillslut tagit upp henne och då hade hon lugnat sig. Men hon art fortfarande vaken. Jag försökte koppla bort detta under bion, men nog spökade min dotter en hel del under filmen... Terminator 4 blev det, den var helt ok. När vi kom hem sov Ella. Hon hade somnat i mormors ( min mammas) famn strax efter kl 21. Hon sov sedan hela natten, vaknade vid halv åtta.... Men jag sov desto sämre. Hade ont i magen och mådde illa. Mår lite bättre nu. Men fortfarande magknip till o från och illamående.
På fm när det var dax för Ellas tupplur så la jag henne i sängen. Senaste tiden har hon somnat snällt i sin säng, men icke. Hon skrek och protesterade, så tillslut tog Tomas en promenad med henne i vagnen trots regnet. Hon sov 30 - 40 minuter. Hoppas att det går bättre att få henne att sova nu på em. Jag känner mig inte pigg nog för att ta en promenad ch det är ju tveksamt hur sugen Tomas är på en promenad igen i regnet. Kan pröva att amma henne och hoppas att hon somnar då...
Nu ska jag lägga mig i soffan o vila lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar