torsdag 11 juni 2009

Hoppsan jag gick visst fel....

Igår var jag och Ella över hos min arbetskamrat, hon har en dotter som är född den 2:e oktober. Vi följde varandra genom hela graviditeten. Jag fick veta att jag var gravid någon dag innan henne, sedan följdes vi åt genom oro, illamående, ultraljud, växande magar, sparkar mm. När jag fick sms av henne på fm den 2:e oktober där hon skrev att de hade fått en dotter ( hon var helt säker på att det var en pojke :=) ) SÅ kunde jag inte rå för att jag kände mig lite låg...Nu var jag själv... Jag ville också, då hade jag inte en aning om att jag inte skulle behöva vänta så länge tills vi fick träffa vår lilla bebis.. Hm lite nostalgi, hursomhelst så var det trevligt att träffa henne i går. Hennes dotter kryper nu :=)

På kvällen var Ellas mormor här och passade Ella medans jag var och tränade. Hade gått jätte bra. Vi väntade på Tomas med att äta middag, han kom hem från jobbet vid halv åtta. Efter middagen fick Ella bada i sin balja. Var länge sen hon badade i den. Senaste gångerna hon har badat har det vart i badkaret. Men nu sitter hon hyfsat bra så då prövade vi med baljan, gick jätte bra.






Mormor fick pröva att ge Ella kvälls välling, men det gick inge bra denna gång heller. Får nog bli att jag ger henne välling på lördag innan vi går på bio Tomas och jag.


Idag började vi morgonen som vanligt med gröt. Idag sov hon ända till halv nio :=) Medans jag gjorde ordning gröten fick hon leka med min visp... Den är rolig.


När det var dax för Ellas fm tupplur lade jag henne i vagnen så tog vi en promenad. På med regn jackan. Såg ut att kunna bli regn... Efter ca 10 sov hon. Jag hade tänkte träna Body pump vid halv tolv, och att Ella då skulle få vara på barnpassningen på SATS kanske att hon skulle sova hela tiden... När jag kommer in på SATS får jag höra att det är fullt på barnpassningen :=( Men precis innan passet ska börja så blir det plats. Då hade Ella hunnit vakna. Så då fick jag vara snabb :=) Hann träna i ca 40 minuter då sa de till att jag måste till barnpassningen. Ella var ledsen, och blojan behövde bytas. Jag bytte blöjan och sedan gick jag tillbaka och tränade, för då hade hon lugnat sig. Hann träna klart och skulle sedan bara gå förbi och titta hur det gickinnan jag skulle duscha och då skulle de precis ropa på mig igen, för då var och ledsen. Men så fort jag tog henne så lugnade hon sig. SÅ jag tog med mig en bugaboo-stol ( heter den så?) och Ella in i omklädningsrummet. Då var och lugn medans jag duschade. Maria ( en från mamma gruppen ) var också och tränade. Hon satt hos Ella medans jag duschade. När jag var klar så skulle jag gå och lämna min väska under vagnen innan jag tog Ella till vagnen. Maria satt då med Albin ( hennes son ) och Ella. Jag skyndade mig för att hon inte skulle behöva vara själv med båda bebisarna för länge. När jag öppnar dörren till omklädningsrummet är det första som slår mig att allt ju är spegelvänt, inte hör jag Ella heller, tittar upp och hinner se någon i handduk då kopplar min hjärna, här luktar det herr parfym, hoppsan jag gick visst fel :=). Men jag var rätt snabb ut...

Efter träningen åt Maria och jag lunch tillsammans, eller först fick våra små barn lunch, sedan åt vi :=) Polarn o pyret hade rea idag, så efter maten gick vi dit. Jag köpte ett par byxor och en tröja till Ella. Vädret hade nu blivit bättre. Det var något så ovanligt denna juni som sol ute :=) Vi bestämde oss då för att ta en promenad ner mot kaanan badet. Både Albin och Ella somnade rätt snabbt. Ella somnade vid strax efter kl 15 och sov ända till kvart i sex... Men hon sov ju inte så mycket på fm.

Nu har Tomas precis kommit hem. Han skulle egentligen ha träffat en kompis idag. Men kompisen avbokade så då kom han hem istället... Trevligt. SÅ nu ska jag ta och umgås lite...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar