tisdag 9 juni 2009

8 månaders kontroll på BVC

Så är vi hemma igen efter att ha vart på BVC (barnvårdscentral). Ella somnade itne om något mer på fm idag. Så det blev ett långt pass för henne att vara vaken mellan kvart i elva och strax efter fyra när hon somnade efter BVC-besöket. Nu ligger i vagnen ute på balkongen och sover, men hon vaknar nog snart :=)

På BVC satt vi på golvet, och Ella fick visa hur duktig hon är på att sitta nu. Pratade en del om mat och hur olika barn lär sig mm. Sedan var det dax för vågen och måttstocken :=)
vikt: 7370 gr och 72 cm lång, liten börjar bli stor :=) Nästa besök på BVC är den 11 augusti, 10 månaders kontroll, samt läkarbesök. Blir sista BVC besöket när jag är mamma ledig. För sedan är det 1 -års kontrollen och då har jag troligtvis börajt jobba :=( Ja ja inte ta ut sådant i förskott, nu är det försommar och jag har iallafall 4 månader kvar på min mamma ledighet för denna gång, får ju hoppas att jag komemr att vara mamma ledig iallafall 1 gång till :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar