måndag 15 juni 2009

Bättre dag idag.

Gårdagen var ingen höjdare. Ont i magen och en bebis som vägrade att sova i sin säng... Vi prövade att lägga henne i sängen på em. Men det var inte populärt, hon skrek, försökte vänta ut henne, men det fungerade inte heller. Tog upp henne och försökte amma henne... Amma gick bra, men inte somnade hon. Tillslut gav vi upp så då fick hon vara vaken. Var hon rätt nöjd ett tag. Men framåt kvällen blev hon riktigt grinig. Ville inte lägga henne för tidigt heller med risk för att hon skulle vakna på natten. Men vid halv åtta fick vi ge med oss. Gav henne välling och la henne sedan i sängen. Hon somnade snabbt, utan några som helst protester och sov till halv åtta i morse :=)

Idag var jag och tränade spining och Core. Gick hemifrån redan vid halv elva ( passet börjar halv tolv) för att Ella skulle få en chans att hinna somna innan vi kom fram. Hon somnade vid elva. Men vaknade redan vid halv tolv när vi kom fram till SATS. Men det gick bra ändå. Denna gång fick jag träna hela passet och hann duscha också efteråt utan några protester från Ella. När vi kom hem igen fick hon lite lunch och sedan lekte vi lite. Prövade att lägga henne i hennes säng strax före halv tre för en em tupplur. Förs skrek hon lite, så jag trodde att det skulle bli en repris på igår, men i sådanfall hade jag tänkt ta en promenad med henne. För gårdagen visadej u verkligen att hon behöver en tupplur även på em. Men hon skrek inte länge alls innan det blev tyst. 5 minuter senare så sov hon. Sov ändå till kvart i fem... Trött tjej :=)

På kvällen har vi vart över hos Lina och ätit middag följde med henne när hon skulle träna friskis o svettis ute. Men jag hade ju redan tränat idag så jag stod bredvid och underhöll Ella. Passet var slut vid åtta då åkte vi hem. När vi kom hem fick Ella välling och sedan la jag henne i hennes säng. Hon somnade så snällt... Hoppas att det blir lättare att få henne att sova i sin säng på dagtid också. Är det fint väder är det ju inge problem att ta en promenad eller 2 per dag. Men om vädret är som det vart den senaste tiden med regn och rusk så är det inte jätte roligt att ta sig ut på promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar