söndag 28 juni 2009

Feber 38 grader

Stackars Ella har åkt på någon förkylning. Näsan rinner och ögonen rinner på henne, dessutom hostar hon lite och har lite feber; 38 grader. Jobbigt att ha feber när termometern ute visar på runt 30 grader. Stackars liten...



Igår var jag ute med några vänner på kvällen. Vi var först på ett Tappas ställe och åt tappas. Gott och trevligt. Sedan gick vi en sväng förbi Gerdas, men jag vart besviken. Har vart där förrut och haft trevligt. Men nu kändes det bara som att det var alldeles för mycket folk och för högt musik... Är det ett tecken på att man börjar bli gammal?! Eller snarare äldre :=) Vi gick istället vidare till Mälarpaviljongen. Där var det trevligare. Vi lyckades få tag på ett bord och satt där ett tag och snackade. Men det blev inte allt för sent. Jag var hemma vid halv ett. Lagom. Tomas bror och min syster pojkvän hade vart över här på kvällen, så Tomas var fortfarande vaken när jag kom hem. Så vi satt uppe och pratade ett tag. Somnade nog inte förrns närmare halv tre. Dessutom har Ella haft en orolig natt, hostat en del och vaknat til och gnytt lite.. Hon vaknade redan vid halv sju. Då kände jag mig rätt trött. SÅ idag blir det nog inte så sent. Hoppas på att hon sover bättre i natt.



Idag har vi vart och tittat på radhuset som jag skrev om tidigare. Vi gillade läget och planlösningen båda två. Men det var en hel del som behöver ordnas på huset både inväntigt och utvändigt, så det blir nog inte att vi budar på det. Men kommer det upp fler hus i samma område så vill jag absolut dit och titta... Synd att det var så mycket som behövde göras på det. För annars gillade jag det mycket. Min syster och hennes pojkvän var med och tittade på huset. Efter visningen gick vi hem till mamma o pappa. Fast de var inte hemma, de var ute med ett par kompisar i deras båt. Men de hann komma hem och träffa oss lite innan vi åkte. Nu ska Tomas och jag sätta oss på balkongen och njuta av den underbara sommarkvällen :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar