tisdag 28 februari 2012

Sova 1 ggr/ dag???

Natten som var vaknade Felix vid 3-tiden. När jag kom in till honom stod han upp i sängen och såg allt annat än trött ut. Så då ställde jag in den färdiga vällingen som stod i kylen i micron och gav honom sedan välling. Efter detta somnade han om. Detta resulterade i att han sov lite längre på morgonen. Istället för att vakna vid 6- 6.30 som han har gjort ett tag nu så sov han till strax efter 7.30. Efter dagis lämning av Ella var de dax att sova igen. La honom runt halv tio, och han sov sedan till HALV ETT. Snacka om sju sovare. Skönt på sätt och vis, men då blev det svårt att få honom att sova på em. Efter att ha hållt på ett bra tag gav vi upp strax efter kl 16, så då fick han vara vaken tills det var dax att lägga sig för natten... Vilket idag blev lite tidigare än vanligt. Redan vid 18-tiden började han visa tydliga tecken på att han var trött. Jag var då iväg och tränade. Så de var Tomas som var hemma med barnen. Fick ett sms av honom strax efter kl sju där han meddelade att han hade lagt Felix för han var så trött. Han hade somnat på en gång när Tomas hade lagt ner honom i sänge. Kanske det är dax att bara sova 1 gång om dagen, att jag lägge rhonom efter lunch? I morgon ska jag träffa en kompis och ta en promenad direkt efter dagislämning. Så förhoppningsvis somnar han rätt snabbt i vagnen. Sover han lika länge som idag ( halv ett) då blir det nog svårt att få honom att sova em i morgon också...
Som ni säkert redan har gissat så mår båda barnen bra nu. Feberfria... Men Felix äter fortfarande dåligt. de enda hyfsat säkra kortet just nu, är välling. Så de blir några flaskor välling per dag. Nästa tors har vi tid på BVC. Ska bli spännande att se vad han väger då. Jag tror inte han kommer ha gått upp jätte mycket. Han har ätit rätt dåligt nu när han vart sjuk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar