lördag 18 februari 2012

Barnvakt...

Igår var jag på öppna förskolan med Felix. Har inte vart där mer än 2-3 gånger med Felix. Men de är trevligt att komma dit, träffa lite andra mammaor och pappoc, och Felix får leka av sig ordentligt med en massa olika leksaker. Strax innan vi skulle gå hem så var det sångstund. Sista sången, då satte alla barn( som ville) i mitten av ringen, medans vi vuxna höll i en tunn filt över huvudet på alla barnen, och sjöng en sång om sjön och vågar mm. Samtidigt som vi sjung så rörde vi på filten så de blev som vågar av filten, ( konstig förklaring detta). Felix tyckte de var jätte roligt. Han skrattade gott när filten kittlade honom i ansiktet. Träffade på en liten flicka och hennes mamma, flickan är född samma dag och på samma sjukhus som Felix, tror att hon var 1 eller 2 timmar äldre än Felix :) Hursomhelst. Den här flickan kryper inte än. Utan hon sitter i närheten av sin mamma och leker nöjd med leksakerna som är i närheten av henne. Detta påminner mig om hur Ella var när hon var runt 9 månader. Hon kröp inte heller då. Satt helst i närheten av mig och lekte. Medans lille bror kryper för fullt vid 9 månader, och utan problem kan krypa en bra bit bort fårn mig, för att han har sett en leksak där som han vill ha. Tänk vad olika barn är, och även syskon...

Igår kväll kom mina föräldrar hit och passade barnen. Tomas och jag hade bokat bord på O´learys till kl 19. Mamma och pappa kom hit strax före kl 18, så vi hann gå igenom nattnings rutiner med dem innan vi gick. De har aldrig nattat båda barnen själva. Ella har jag sovit över hos dem några gånger. Men Felix har de aldrig nattat. Men de hade gått riktigt bra. Efter att jag skickade SMS till mamma och frågat så fick jag svar att båda barnen sov strax före kl 20.30. Tomas och jag hade en trevlig kväll ute. Så skönt att de finns en trevligt ställe här i Vällingby nu, så man inte måste åka in till stan om man ska ut och äta. VI var hemma strax före kl 22. Pratade lite med mamma och pappa innan de åkte hem. Jag somnade nog vid 23-tiden. Vaknade några gånger under natten ( är ju så van att Ella kommer in till oss) men somnade snabbt om. Ella kom in till oss först strax efter kl 07. DÅ hade inte Felix vaknat än. Tror nog att Ella hade somnat om och sovit ett tag till om de inte var för att Felix sedan vaknade vid strax före kl 7.30. Då vaknade Ella till ordentligt. Och halv åtta var hela familjen vaken. Men de är faktiskt nästan sovmorgon med 2 små barn hemma.

Ikväll ska vi över till en kompis till mig på middag. Ska blir trevligt. Men de blir nog inte så sent. Åker nog hem lagom till att barnen behöver sova strax efter kl 20.

Trevligt kväll och fortsatt trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar