måndag 6 februari 2012

Plötsligt händer det :-)

I natt sov Felix mellan ca 20 - 05.30. Då gick jag upp och ammade honom och sedan somnade han om. Tomas jobbar ett " annat pass" än han brukar. Jobbar kl 8 - 20. ( Vilket innebär att han inte kommer vars hemma förens närmare kl 21 :-( ) så han fick lite " sovmorgon" gick upp strax efter kl 06. Dröjde inte länge efter att han gått upp innan Ella kom in och la sig bredvid mig i vår säng. Men vi somnade båda om. Fick lite sovmorgon idag . Jag vaknade först vid kl 8. Strax efter vaknade även Ella, och inte långt senare även Felix. När jag kom in i Felix rum, så stod han upp i sängen. Tur vi sänkte ner hans säng orten för några veckor sedan, som sagt , plötsligt bara händer det :-) Lämnade Ella på dagis och sedan var planen en vilodag. Jag tänkte att jag skulle ligga på soffan med en bra bok medans Felix sov. Men vi hann inte mer än hem innan jag ändrade de planerna... De är ett vattenläckage från någon vattenledning ute i trapphuset. Och när jag kom hem från dagis hade rörmokarna börjat " bila" i lägenheten ovanför oss. De låter kan jag lova, skulle säkert inte blivit allt för lätt att få Felix att somna i de oljudet. Så de blev ingen vilodag. La Felix i vagnen och sedan ut o de härliga vintervädret. Blev en promenad på ca 1 1/2 timme som avslutades på öppna förskolan, där Felix fick leka av sig ett tag innan de bar dax att gå och hämta Ella på dagis. På väg till dagis somnade Felix igen. Så tog en liten tripp ner till parken där Ella fick leka av sig lite innan vi gick hem för att ordna middagen.

Igår kväll sa jag till Ella att hon skulle gå till dagis i morgon
- mm och du kommer och hämtar mig efter mellanmålet, säger Ella
- javisst, de gör jag varje dag.
- Glöm inte bort de mamma
Snuttan, jag har aldrig glömt att hämta henne. Skulle jag aldrig göra, de sa jag till henne också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar