onsdag 15 februari 2012

Memorie

Minns inte om de var när Ella fyllde 2 år eller om de var julafton de året hon fyllde 2 alltså 2010. Men vilketsom så fick hon ett memorie spel av mormor och morfar. Vi har inte spelat de, utan hon har mest lekt med " spel-plattorna" nu ikväll gav jag henne som förslag att vi skulle spela, och de ville hon gärna. Så jag la upp plattorna upp och ner. Gissa vem som vann? Ella, och jag hjälpte henne inte särskilt mycket. Jag vart riktigt förvånad när hon utan att tveka hittade dubletten. Hon såg så lycklig ut, vilket minne. De kommer vi helt klart spela igen. Medans vi spelade kröp Felix omkring på golvet och lekte med Ellas leksaker :-)

På fm idag har jag bara tagit de lugnt. Felix sov mellan strax innan 10 till strax efter kl 12. Så jag passade på att plocka lite här hemma, och även ligga på sängen och läsa min bok. När Felux vaknade klädde jag på honom overallen, och sedan gick vi till bussen. Skulle möta upp en barndomsvän till mig, (som bor i Härnösand nu) som är här i Sthlm med sin 11 månaders son och hälsar på. Samt en kompis till henne som är gravid. Vi åt lunch i Vällingby. Felix var vaken hela tiden. Han åt riktigt bra till lunch. De följde sedan med hem hit på fika efter att jag hämtat Ella på dagis. En riktigt lyckad dag. Hoppas nu på en lugn natt och en trevlig dag i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar