söndag 12 februari 2012

Slut på sovmorgon?!

De senaste nätterna har Felix sovit hela nätterna :-) underbart. Nackdelen är bara att han vaknar tidigare på morgonen. De senaste 3-4 morgnar ( säger man så?) har han vaknat vid 6- tiden. Då har blöjan behövt bytas. Efter de ammar jag ( ända gången på dagen som jag ammar nu) sedan har jag lagt ner honom i hans säng. Har efter de vart tyst från hans rum i 20-30 min. Mycket tveksam till om han somnat om. Tror snarare att han ligger och tittar runt och är nöjd. Men efter ett tag tröttnar han på att ligga där, och då skriker han. Idag tröttnade han strax efter kl 7. Jag saknar våra sov mornar, när vi kunde sova till 8-8.30. Men då blev de å andra sidan lätt lite stressigt när vi skulle till dagis. Och ja, de är skönt att han äntligen sover hela nätterna...

Sedan jag skrev sist har jag jobbat ett pass ( i tors) Var kul att komma in och jobba ett pass. Men riktigt skönt att gå hem och veta att jag har flera månader kvar av ". Föräldraledighet". Har bokat in några arbetspass till lite längre fram.
I fre kväll var jag ute och åt på O'learys med min mamma-grupp. God mat, gott dricka och många härliga skratt, och självklart en del ( men absolut inte bara) prat om barn. Vi var 4 tjejer/ mammor, med 2 barn var, jämngamla barn. Trevligt hade vi iallafall :-)

Igår var jag och barnen över hos mina föräldrar. Tomas hade en " speldag" med sin bror. Men innan han kom hit hann Tomas städa ordning här hemma. Vi var ute och lekte en del i snön.

Idag är de söndag, nu är klockan strax före kl 8 och hela familjen är vaken. Planen för idag är; jag ska på ett spinningpass med min syster vid 10.30. Blir nog ut och leka lite i snön också. Till kvällen kommer Lina, Bobo och Alma över hit. Ska bli trevligt.

Lugnets tid är förbi här nu. Felix kryper runt obehindrat, reser sig mot allt, men behärskar de inte riktigt än, så han ramlar lite då och då... Ha en bra dag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar