lördag 25 februari 2012

Sockerkaka

Vi köpte en termometer på Babyland när vi var gravida med Ella. Den kostade strax över 500 kr. Men de kändes de värt. Skönt att kunna kontroller tempen i örat, eller bara i pannan. Tyvärr fungerar den inte riktigt så bra som jag hade hoppats. Nu när båda barnen har vart sjuka, och jag känner på dem att de har feber, så visar termometern 35.7, eller 36,2 eller något liknande. På mig visade den 34.7. Så de stämmer nog inte riktigt... Men hursom, Ella mår bättre nu. Tror inte hon har någon feber, men termometern litar jag inte på. Felix däremot mår inte bättre. Han hostar, snorar, och har feber ( inte enligt tempen i örat som på sin höjd visat 37.4)I morse vaknade han vid 7-tiden. Gav honom välling, han drack upp nästan hela flaskan, och sedan somnade han om och sov till strax efter kl 8. Men då var han kingig, och inte riktigt nöjd med någonting. Så strax efter kl 9 försökte jag amma honom, och de gick faktiskt :) La honom sedan och då somnade han snabbt om. Medans Felix sov passade jag och Ella på att baka en sockerkaka. Men hann bara börja så vaknade Felix igen. Då var klockan strax före kl 12. Då var han riktigt varm. Var om möjligt ännu mer missnöjd än på morgonen. Försökte ge honom mat, men fick inte i honom någonting. Gjorde i ordning en flaska välling, han drack upp ungefär hälften. Strax efter kl 13 prövade jag att lägga honom igen,gav honom även alvedon och då somnade han snabbt om. Men sov bara drygt 45 min. Men nu när han vaknade är humöret bättre, och nu orkar han tom leka lite med storasyster. Men feber de har han fortfarande. Men inte lika hög som innan.

I em kommer min mamma över och håller oss lite sällskap. Modigt av henne att våga besöka denna sjukstuga, å andra sidan finns de virus överallt så här års, och än så länge har både jag och Tomas klarat oss. Bara barnen än så länge som har blivit sjuka. Ska bli skönt med lite vuxet sällskap. Har vart själv med barnen inne båda igår och idag. Hoppas Ella är pig gnog att åg på dagis på måndag, och att även Felix börjar krya på sig då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar