fredag 24 februari 2012

Jobbig helg

De är bara fredag och jag fasar redan för den kommande helgen. Att vara själv från kl 6 - ca 19.30, fre - sön, med en sjuk bebis och en 3-åring som inte längre har feber, utan har hur mycket energi som helst... Lär inte bli någon lugn helg.
Ella mår som sagt mycket bättre. Kl är nu runt halv åtta, och jag funderar starkt på om hon inte ska gå till dagis iallafall. Men de är bara en tanke, för så sent som igår morse hade hon feber, så hon får allt vara hemma idag också. Sedan är de helg. Så med största sannolikhet kommer hon att gå till dagis på måndag.
Felix däremot blir snarare sämre; hostar, snorar, och har feber. Natten har vart lite orolig, han har vaknat till flera gånger och hostat. Men jag har knappt hunnit in till hans rum så har han somnat om igen. Vid 7-tiden var de dax för blöjbyte och välling, och efter de somnade han om... De händer aldrig med en frisk Felix, vid 7-tiden är han redo att möta dagens äventyr. Men som sagt inte idag :-( Ella däremot vaknade vid 6-tiden, strax efter att Tomas gått hemifrån. Jag hade verkligen en stark förhoppning om att hon skulle somna om... Men icke, med lite tur kanske jag kan få henne att sova ett tag efter lunch. Men de ska jag nog inte ha för höga förväntningar om. Hon verkar ha hur MYCKET energi som helst idag... Hoppas Felix också kryar på sig snabbt.

Igår jobbade jag. Tomas var hemma med barnen. De hade gått bra. Men när jag kom hem strax före kl 16 var han helt slut, och gick och la sig på sängen ett tag. Var skönt att få komma hemifrån lite.
Igår föddes även vår blivande tronföljare. En liten prinsessa. Fortfarande vet vi inte vad hon ska heta. Jag gissar på Kristina, eller kanske med CH, Christina. Vad tror ni hon kommer få heta??? Hursomhelst grattis Viktoria och Daniel till er lilla prinsessa, och till ert nya liv som föräldrar.

I onsdags kväll hade Ella ganska hög feber, och var väldigt trött redan vid halv sex. Läste en bok för henne, gav henne välling, och glömde/ struntade i att borsta hennes tänder för hon var så påverkad av sin feber. Vid halv elva tiden vaknade hon till, och mådde bättre. Hon säger då;
- Vi glömde borsta tänderna, de måste vi göra.
Ett annan menning som just nu är väldigt vanlig här hemma är;
- De var inte jag. De var Felix...
Så låter de om något går sönder eller något liknande, dr spelar ingen roll om Felix är i samma rum , eller om han tom sover, de är hursomhelst " Felix fel "

Jag hoppas ni alla får en bra dag, och de bli säkert fler inlägg idag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar